يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 16952
منتشر شده در سه شنبه, 21 بهمن 1399 00:21
تعداد دیدگاه: 0
مشکلات-تولید-با-همکاری-دستگاه-قضا-و-دولت-رو-به-کاهش-است

گرگان- رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ظرفیت و بسترهای خوبی برای رفع موانع جهش تولید ایجاد شده و...

گرگان- رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ظرفیت و بسترهای خوبی برای رفع موانع جهش تولید ایجاد شده و با همکاری دستگاه قضا و دستگاه های اجرایی مشکلات این بخش رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن درویشیان شامگاه دوشنبه در حاشیه دیدار خود با فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران درباره موانع پیش روی تولید در کشور و پاسخ به دغدغه‌های فعالان اقتصادی، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوب و بسترهای مناسبی برای رفع موانع جهش تولید پیش بینی شده است.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌ها، ستاد اقتصادی سران قوا است که مقام معظم رهبری فرمودند هرچه در این ستاد مصوب شود من تأیید می‌کنم.

درویشیان ظرفیت دیگر را کارگروه رفع موانع جهش تولید معرفی کرد و گفت: این کارگروه با نمایندگانی از سران سه قوه تشکیل شده و با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور جلسات آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه هم در مرکز کشور و استان‌ها تشکیل می‌شود که براساس گزارش‌های دریافتی دستاوردهای خوبی هم داشته است.

درویشیان همچنین از تشکیل دفتر «تولید و حمایت از سرمایه گذاری» در سازمان بازرسی خبرداد و اظهار کرد: این مرکز با اولویت حوزه تولید به مشکلات کشور ورود پیدا می‌کند و به واحدهای تولیدی مراجعه و ضمن بازدید، مشکلات آنها را بررسی می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ بازدید از واحدهای تولیدی در شرایط کرونا انجام شده، گفت: در این بازدیدها مدیران دستگاه‌های مرتبط حضور داشتند و مشکلات تعداد قابل توجهی از واحدهایی که بازدید داشتیم یا مرتفع شده یا در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه همت خوبی برای شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و اراده‌ای قوی برای رفع آنها وجود دارد، تصریح کرد: فکر می‌کنیم با همکاری لازم که البته وجود دارد و هماهنگی موجود بین دستگاه قضائی و اجرایی، مشکلات واحدهای تولیدی روز به روز هم کاهش می‌یابد.

درویشیان همچنین درباره مشکلات ارزی صادرات و واردات کشور هم گفت: برخی از صادر کننده ها و همچنین وارد کننده در تجارت با بعضی کشورها مشکل خورده و ارز آنها به دلیل مشکلات مثل تحریم بلوکه شده است.

وی ادامه داد: عده‌ای هم البته ارز را برنگرداندند که اسامی آنها به دادستانی و تعزیرات معرفی شده و مبلغ قابل توجهی از آن هم به کشور برگشته است.

نوشتن دیدگاه