دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1620
منتشر شده در سه شنبه, 28 بهمن 1393 17:01
تعداد دیدگاه: 0
شهردارمنطقه13اصفهان:

شهردار منطقه 13 اصفهان وجود کوه قائمیه را یک فرصت مناسب برای توسعه گردشگری در این منطقه بیان کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، محمدرضا آقاباباگلیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به طرح هایی که برای این منطقه در نظرداریم مطمئن هستیم به زودی کوه قائمیه اهمیت بیشتری نسبت به...


شهردار منطقه 13 اصفهان وجود کوه قائمیه را یک فرصت مناسب برای توسعه گردشگری در این منطقه بیان کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا آقاباباگلیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به طرح هایی که برای این منطقه در نظرداریم مطمئن هستیم به زودی کوه قائمیه اهمیت بیشتری نسبت به کوه صفه پیدا خواهد کرد.
وی اظهار کرد: یکی از دغدغه های مسئولان این منطقه از شهر اصفهان رعایت اصول شهرسازی مدرن بوده که درحال حاضرهماهنگی با شرکت های خدماتی جهت ارایه به موقع انشعابات این واحدها در حال انجام است.
شهردار منطقه 13 تصریح کرد: 30 بهمن ماه جاری 160 پروژه مختلف در سطح این منطقه به بهره‌برداری می‌رسدوپروژه‌های این منطقه در زمینه‌های ترافیکی و ایمنی حمل و نقل عمومی، فرهنگی، عمرانی و توسعه فضای سبز است.
وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه‌ها با اعتبار 79 میلیارد و 545 میلیون و 850 هزار تومان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: پروژه‌های ترافیکی و ایمنی حمل و نقل عمومی بیشترین حجم پروژه‌های اجرایی در سطح این منطقه را تشکیل می‌دهد.

آقا‌بابا‌گلیان ادامه داد: احداث سالن مطالعه و خانه فرهنگ در گلزار دوم، احداث فرهنگسرا در کوی گلزار هشتم، توسعه و تکمیل فرهنگسرای نیایش و آزاد‌سازی املاک مربوط به احداث فرهنگسرا‌های امیریه از جمله پروژه‌های اجرایی در سطح این منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه آسفالت معابر اصلی و فرعی با سه میلیارد و 655 میلیون تومان در سطح این منطقه صورت گرفته است، تصریح کرد: احداث سالن‌های ورزشی سرپوشیده شفق واقع در خیابان گلستان و احداث مجموعه اداری، تجاری واقع در بلوار شفق نیز از پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سطح این منطقه محسوب می‌شود.

شهردار منطقه 13 اصفهان با اشاره به احداث ایستگاه‌هایBRT اضافه کرد: سه ایستگاه در مسیر اتوبان‌های کشاورز و شهید کاظمی با هزینه 452 میلیون و 500 هزار تومان انجام شده است.

وی با اشاره به بتن‌ریزی و زیر‌سازی 10 مورد ایستگاه‌های BRT در این منطقه تاکید کرد: احداث مجموعه تجاری، پارک سجاد در بلوار شفق، نصب دوربین‌های نظارت تصویری، ثبت تخلفات، تابلو متغیر خبری و ایستگاه‌های دو‌چرخه و اصلاح هندسی و ساماندهی ترافیکی معابر شامل هشت مورد از پروژه‌های اجرایی در سطح این منطقه است.

آقا‌بابا‌گلیان با بیان اینکه ساماندهی و احداث 28 مورد بوستان محلی، ساماندهی مجموعه تفرجگاهی کوه قائمیه و توسعه فضای سبز پادگان آمادگاه ارتش به مساحت 30 هکتار نیز از پروژه‌های اجرایی در سطح این منطقه است، افزود: همچنین 6 مورد ساماندهی انهار نیز در سطح این منطقه صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه احداث و تکمیل 10 مورد آب‌نما، جدول‌گذاری معابر به طول 3هزار و 500 متر مربع و احداث، توسعه و تکمیل سه پل عابر پیاده مکانیزه و دو پل عابر پیاده غیر‌مکانیزه نیز در این منطقه صورت گرفته است، گفت: همچنین سه زمین ورزشی رو‌باز به مساحت 4هزار و 500 متر مربع در سطح این منطقه احداث شده است.

شهردار منطقه 13 اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری در راستای دفع آب‌های سطحی و سپتیک موجود در سطح این منطقه 737 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرده است، اظهار کرد: توسعه و اصلاح شبکه آبیاری، پیاده‌رو‌سازی و اصلاح معابر شامل 20 مورد به مساحت 78هزار متر مربع و توسعه و احداث سرویس‌های بهداشتی از جمله پروژه‌های اجرایی در سطح این منطقه محسوب می‌شود.

وی به احداث، توسعه و تکمیل مجموعه‌های بازی کودکان و حرکت‌درمانی شامل 10 مورد با مساحت 3هزار و 940 متر مربع در سطح این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: همچنین نصب پایه‌های روشنایی، توسعه، تکمیل و بهینه‌سازی سیستم‌های روشنایی معابر، پل‌ها و بوستان‌های محلی نیز از پروژه‌های اجرایی در این منطقه محسوب می‌شود.

آقا‌بابا‌گلیان با اشاره به بهره‌برداری از سایر پروژه‌های واحد زیبا‌سازی شامل نصب و اصلاح مبلمان شهری، تابلو‌های معابر، رنگ‌آمیزی و مناسب‌سازی معابر و پارک‌ها برای تردد معلولان تصریح کرد: 36 میلیارد و 800 میلیون تومان به عنوان مجموعه هزینه‌های آزاد‌سازی در این منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز در سطح این منطقه 21.6 دهم متر مربع است، اضافه کرد: ما درصدد هستیم در سال آتی با پروژه‌های مختلف سرانه فضای سبز این منطقه را به میزان بسیاری افزایش بدهیم.

شهردار منطقه 13 اصفهان با بیان اینکه 10 درصد از بافت قانونی این منطقه بافت فرسوده است اما این منطقه در بافت فرسوده خود مباحث میراثی را ندارد، تاکید کرد: این منطقه 3هزار و 576 هکتار مساحت دارد و دارای هشت محله است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کل این منطقه 124 هزار نفر است، افزود: شهرداری منطقه 13 اصفهان در سه سال گذشته مبالغی را برای احداث ورزشگاه جانبازان و معلولان اختصاص داده است و درصدد هستیم که این ورزشگاه را تا نیمه نخست سال آتی راه‌اندازی کنیم.

آقا‌بابا‌گلیان گفت: با توافق صورت گرفته با فدراسیون جانبازان و معلولان مقرر شده است که این ورزشگاه برای برگزاری مسابقات خواهر‌خواند‌ها تکمیل و راه‌اندازی شود.

نوشتن دیدگاه