دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 16171
منتشر شده در جمعه, 05 دی 1399 14:21
تعداد دیدگاه: 0
کاهش-دمای-هوا-در-اردبیل-تا-۱۸-درجه-سانتیگراد-زیر-صفر

اردبیل- مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از استقرار هوای سرد زمستانی و یخبندان تا صبح شنبه در استان...

اردبیل- مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از استقرار هوای سرد زمستانی و یخبندان تا صبح شنبه در استان خبر داد و گفت: انتظار می رود دما هوا در برخی مناطق به ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر برسد.

سیاوش محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: با توجه به میزان و شدت بارش برف در مناطق مختلف استان اردبیل پدیده غالب امروز، کاهش میزان ابرناکی و استقرار هوای سرد زمستانی و یخبندان به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

وی به میزان بارش برف در مناطق مختلف استان اردبیل در ۴۸ ساعت گذشته نیز اشاره کرد و گفت: میزان بارش برف در مناطق مرکزی استان تا ۳۰ سانتی متر و در مناطق جنوبی استان تا ۳۲ سانتی متر بوده و در مناطق شمالی استان نیز که شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار است با بارش ۱۸ میلی متری باران مواجه بوده ایم.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به حجم سنگین بارش برف در روزهای گذشته در برخی جاده‌های کوهستانی به ویژه گردنه‌های برف گیر استان، با وزش تند بادهای موقتی، کولاک برف در این مسیرهای مواصلاتی رخ خواهد داد و در پاره‌ای از اوقات می‌تواند دید افقی را کاهش داده و لغزندگی جاده‌ها را تشدید کند.

محمدی از افت شدید دمای هوای امروز و فردا در استان اردبیل خبر داد و افزود: هم اکنون دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل زیر ۱۰ درجه سانتیگراد است اما انتظار می‌رود با نفوذ زبانه‌های پرفشار به سطح زمین، دمای هوا در این مناطق روند کاهشی داشته و به ویژه در ساعات پایانی روز و نیمه شب تا ۱۸ الی ۲۰ درجه زیر صفر نیز برسد.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا تا اواخر هفته آسمان استان در اکثر ساعات صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و از روز یکشنبه تا سه شنبه بر دمای هوا به ویژه در طول روز افزوده خواهد شد و تا اواخر هفته آینده جوی پایدار در سطح استان حاکم می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از شهروندان خواست با توجه به هشدارهای هواشناسی در این مدت از صعود به ارتفاعات و سفرهای غیر ضروری بدون تجهیزات زمستانی در جاده‌ها خودداری کرده و سیستم‌های گرمایشی گلخانه‌ها و منازل را به درستی مدیریت کنند.

نوشتن دیدگاه