چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403, Wednesday 8 May 2024, مصادف با 29 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15848
منتشر شده در شنبه, 15 آذر 1399 23:45
تعداد دیدگاه: 0
پرداخت-حق-آلایندگی-تحول-چشمگیری-در-خوزستان-ایجاد-می-کند

اهواز- شهردار اهواز گفت: در صورت پرداخت حق آلایندگی به شهرداری‌ها اعتبارات دریافتی باعث تحول...

اهواز- شهردار اهواز گفت: در صورت پرداخت حق آلایندگی به شهرداری‌ها اعتبارات دریافتی باعث تحول چشمگیری در شهرهای مختلف استان خوزستان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی شاعری عصر امروز در نشست شورای شهر اهواز با موضوع بررسی آب‌گرفتگی اخیر این شهر، اظهار کرد: برای حق آلایندگی یک اختلاف با شرکت نفت داریم که شکایت کردیم و دیوان هم تأیید کرده است؛ نفت می‌گوید که «از محل ۱۴.۵ درصد نمی‌توانیم پرداخت حق آلایندگی داشته باشم چون کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد ولی اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، مجلس باید این ۱۴.۵ درصد را افزایش دهد».

وی افزود: فقط در سه سال از کارون و مارون پنج هزار میلیارد تومان برای هفت شهر ایجاد بدهی شده که ۴۰ درصد آن مربوط به اهواز و مابقی هم برای باوی، حمیدیه و دیگر شهرهاست؛ در صورت پرداخت حق آلایندگی به شهرداری‌ها اعتبارات دریافتی باعث تحول چشمگیری در شهرهای مختلف استان خوزستان می‌شود.

شهردار اهواز ادامه داد: یک سوال می پرسم تا کارشناسان وزارت نیرو جواب بدهند؛ ۷۳ درصد از آب باران روی سطح خانه‌ها و اماکن باقی‌مانده و از روی پشت‌بام این اماکن به شبکه فاضلاب می‌ریزد، حتی اگر کانال دفع آب‌های سطحی داشته باشیم، این حجم بارندگی را چطور با این شبکه فاضلاب دفع می‌کنند؟

شاعری در پایان گفت: نمی‌توان به همه شهر بگوییم که خانه‌ها را تخریب و لوله‌ها را عوض کنند، وقتی ۷۳ درصد آب باران روی پشت‌بام می‌رود، شبکه فاضلاب چطور آن را دفع می‌کند؟

نوشتن دیدگاه