شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14880
منتشر شده در پنج شنبه, 17 مهر 1399 15:35
تعداد دیدگاه: 0
همه-مشکلات-کشور-در-داخل-قابل-حل-است-شکست-دشمن-در-جنگ-اقتصادی

بیرجند- رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه همه مشکلات کشور در داخل قابل حل است، گفت: یقین داریم دشمن در...

بیرجند- رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه همه مشکلات کشور در داخل قابل حل است، گفت: یقین داریم دشمن در میدان جنگ اقتصادی هم شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در نشست با فعالان اقتصادی خراسان جنوبی که در بیرجند برگزار شد، بیان کرد: رهبری بارها بر استفاده از کالای داخلی و جلوگیری از واردات این دسته از کالاها تاکید داشته‌اند که باید در مرکز و استان پیگیری شود.

وی با اشاره به ستاد تنظیم بازار بیان کرد: در این ستاد باید سخن تولید کننده شنیده شود بین تولید کننده و مصرف کننده تعادل ایجاد شود.

وی بیان کرد: در قیمت گذاری ها سخن تولید کننده شنیده شود و در کف بازار صنعت و بازار مصرف ارتباط برقرار شود تا نرخ‌های متعال گذاشته شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خراسان جنوبی استان کار و تلاش بوده که با تلاش می‌تواند چهره محرومیت برداشته شود، افزود: در صنعت طیور اقدامات خوبی انجام شده و توانسته حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی اظهار کرد: وقتی در خراسان جنوبی و هر استانی صنایع تبدیلی و بسته بندی داشته باشیم، صرفه اقتصادی داشته و ارزش افزوده ایجاد کند که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خام فروشی به ضرر تولید کننده تمام می‌شود، افزود: صنایع تبدیلی، بسته بندی و جلوگیری از خام فروشی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی با ظرفیت‌های بسیار است، افزود: اگرچه برخی از گزارشات فقر در این استان ما را رنج می‌دهد اما می‌توان با کاری مدبرانه مشکلات استان را به حداقل برسد.

وی با اشاره به مرز یزدان خراسان جنوبی بیان کرد: ایران می‌تواند در تجارت بین‌المللی سهم بالایی داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه محوریت بحث شعار جهش تولید را مأموریت تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها می‌دانیم، گفت: رهبری با نگاه به کشور و دشمنی‌های بیگانه این شعار را انتخاب کرده‌اند بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه مشکلات کشور در داخل قابل حل است، افزود: بنا به فرمایش رهبری، مشکلی در کشور وجود ندارد که قابل حل نباشد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: از فعالان اقتصادی خواستاریم بار اراده و مصمم کارشان را دنبال کنند و از مشکلات پیش رو نا امید نشوند چراکه مصرانه دنبال این هستیم گره‌هایی که می‌تواند با ورود دستگاه قضا باز شود را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: از مسئولان قضائی استانی خواستاریم آن دسته از مشکلات فعالان اقتصادی که در استان قابل حل است رفع شود و آنچه نیاز به ورود مرکز دارد، توسط استاندار پیگیری شود.

آیت الله رئیسی گفت: اگر صنعت مسکن سازی را در زمان خودش دریابیم و مسائلش را حل کنیم بسیاری از مشکلات اعم از بیکاری و اشتغال رفع می‌شد.

وی بیان کرد: امید است بتوانیم در راستای جهش تولید گام‌های مطلوبی برداریم و یقین داریم در میدان جنگ اقتصادی هم دشمن شکست خواهد خورد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه تولید کنندگان سربازان در میدان جنگ اقتصادی دشمن هستند، گفت: رفع مشکلات قانونی، پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات از جمله حمایت‌هایی است که می‌توان از قشر تولید کننده داشته باشیم.

نوشتن دیدگاه