چهارشنبه 2 خرداد 1403, Wednesday 22 May 2024, مصادف با 14 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 12965
منتشر شده در پنج شنبه, 22 خرداد 1399 20:48
تعداد دیدگاه: 0

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای تصریح کرد:...

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور که با شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه مواجهیم، پویایی و حرکت روبه جلوی مدیریت شهری در گرو وحدت و انسجام مدیریتی و اجرای پروژه های مورد انتظار مردم است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی نژاد که پنجشنبه ۲۲ خرداد در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری زرین شهر در استان اصفهان به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال سخن می گفت، افزود: در شرایط سخت کرونا که کشورهای مختلف از جمله ایران اسلامی دست به‌گریبان آن هستند و این مسئله سبب شده است شهرداری های شهرهای ایران با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنند، شاهد هستیم که شهرداریها فعالانه مشغول تلاش هستند تا پروژه های عمرانی خود را به اجرا و بهره برداری برسانند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به کند نشدن روند افتتاح پروژه های عمرانی در کشور با کوشش های دست اندرکاران امر در دولت، بخش خصوصی، نهادهای غیردولتی و شهرداریها و دهیاریها اضافه کرد: روند فعالیت شهرداری های استان اصفهان از جمله شهرداری زرین شهر باعث می شود مردم فهیم و صبور شهرهایمان حلاوت خدمت صادقانه را بچشند و با خادمین خودشان در دستگاههای اجرایی همراه و هم صدا شوند.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به کلنگ زنی و افتتاح هشت پروژه با اعتباری بیش از 300 میلیارد ریال در زرین شهر، اظهار کرد: این پروژه ها از بسته ای متنوع تشکیل شده و خدمات و کاربری های متعددی را شامل می شوند و به خوبی نشان می دهد در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی، شهرداری زرین شهر با اتخاذ تدابیر لازم به گونه ای عمل کرده که فعالیت عمرانی این شهر متوقف نشود.

وی ادامه داد:  شهرستان لنجان از قدیم الایام شهرستانی فعال بوده و زرین شهر نیز به واسطه انجام پروژه های مختلف از جمله شهرهای  پویا و پرتحرک به شمار می آید که پروژه های کوچک و بزرگ را در کنار یکدیگر به مرحله اجرا و بهره برداری رسانده و این نگاه از سوی مدیریت شهری، قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه هایی که شهرهای ایران را به شهر سبز و دوستدار اکوسیستم و محیط زیست تبدیل  کند از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و باید در اجرای پروژه های شهری به مباحث زیست محیطی توجهی دوچندان داشت تا این مهم محقق گردد.

جمالی نژاد با بیان اینکه افتتاح پروژه های عمرانی مختلف بصورت هفتگی در روزهای اخیر در کشور بیانگر استمرار جنبش و فعالیت و حرکت در کشور است، بر افزایش انسجام در میان مسئولین و مدیران و مدیریت شهری و روستایی استان ها به منظور رفع انتظارات عموم هموطنان  و تقویت زیرساختها تاکید کرد و گفت: مردم وقتی ببینند که مسئولین به دنبال حل مشکلات و اداره بهتر جامعه هستند، به آنها اعتماد و در برنامه های مسوولان مشارکت فعالی می نمایند.

معاون عمرانی وزیر کشور با تأکید بر اینکه کشور متعلق به مردم است و همه ما خادم مردم هستیم، تصریح کرد: ما بدون مردم چیزی نیستیم و با تمام وجود و با افتخار باید در خدمت مردم باشیم.

رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور همچنین از استانداریها، شهرداریها، دهیاریها و شوراها خواست تا برای افتتاح پروژه های عمران شهری و روستایی در هفته نکوداشت شهرداری و دهیاری طی روزهای ۱۴ تا ۲۰ تیر برنامه ریزی نمایند تا مردم از برنامه ها و اقدامات آنان مطلع شوند.

جمالی نژاد همچنین  از حمایت های معاونت عمرانی و مدیرکل دفتر شهری استانداری اصفهان، فرماندار شهرستان لنجان و اعضاء شورای اسلامی زرین شهر برای حمایت از شهرداری برای به ثمر نشستن پروژه ها عمرانی قدردانی و ابراز امیدواری نمود که با سرعت بخشیدن به دیگر پروژه های عمرانی در پایان دوره پنجم مدیریت شهری، شاهد رونق بیش از پیش زرین شهر باشیم. گفتنی است در پایان این آیین توسط جمالی نزاد معاون عمرانی وزیر کشور  و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور  از شهردار زرین شهر به عنوان شهردار شهر برتر استان اصفهان در ارزیابی عملکرد استان اصفهان تقدیر شد.

پروژه های عمرانی شهرداری زرین شهر که به بهره برداری رسید عبارت بود از پروژه شهرک مشاغل شهری و کارگاهی زرین شهر با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال، پروژه میدان غدیر با اعتبار ۴۶ میلیارد ریال، پروژه میدان قلعه قاسم با اعتبار ۱۰/۵ میلیارد ریال، پروژه پارک محله ی اندیشه با اعتبار ۶/۵ میلیارد ریال، محور دوچرخه سواری نشاط و تندرستی با اعتبار ۲/۷ میلیارد ریال، آسفالت معابر و پیاده روسازی با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال،  نصب تابلوهای تبلیغاتی به روش سرمایه‌گذاری bolt و  ایجاد زیرساخت های شهرداری الکترونیک با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه