شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8414
منتشر شده در جمعه, 08 شهریور 1398 18:59
تعداد دیدگاه: 0
فارس-من-اجرای-قوانین-بازار-پایه-فرابورس-باید-با-رویکرد-ارتقای-شرکتها-باشد

به گزارش خبرگزاری فارس، شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس در مورد قوانین بازار پایه فرابورس، گفت:...

به گزارش خبرگزاری فارس، شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس در مورد قوانین بازار پایه فرابورس، گفت: متاسفانه در چند وقت اخیر هجمه‌های زیادی علیه نهاد ناظر، سازمان بورس، فرابورس و شورای عالی بورس در مورد تغییر قوانین بازار پایه شکل گرفت و این در حالی است که تمامی دوستان نسبت به تغییر قوانین هم نظر هستند. 

تغییر قوانین بازار پایه چندین ماه، کار کارشناسی صورت گرفته و یک شبه این تغییرات رخ نداده است. فعالان بازار پایه معتقدند اجرای قوانین این بازار باید با رویکرد ارتقای شرکت ها در این بازار باشد و رویکرد تنبیهی و مجازات در آن کمتر مدنظر قرار گیرد.

همچنین مصطفی امید قائمی اولین مدیر عامل فرابورس و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف درباره قوانین بازار پایه عنوان کرد: نگاهی به عملکرد چندین ساله نشان می‌دهد که هر بار تصمیم بر ایجاد تغییر در مقررات بوده، هیچ‌وقت این تغییرات اساسی نبوده است و همواره قانون قبلی را با اندکی دخل و تصرف مجدد آزموده‌ایم.

وی گفت: در مورد بازار پایه مدت‌هاست باید نسبت به تغییر قوانین اقدام می‌کردیم. به نظر بنده باید از فضای ذهنی قبلی خارج شویم و در شرایط فعلی هم باید شرکتی بتواند، در بازار حضور داشته باشد که حتما بازارگردان داشته باشد. باید شرکتی پذیرش شود که سهامدار یا نهاد مالی قدرتمند داشته باشد.

به گفته وی: ضمن اینکه باید اشاره کنم مشکل فعلی لزوما به شرکت‌های حاضر در بازار پایه برنمی‌گردد و دغدغه دوستان در مورد افزایش‌های بی‌دلیل قیمتی در برخی سهم‌ها در بازارهای بالاتر و شرکت‌های بورسی تابلو اصلی هم دیده می‌شود، اما در بازار پایه باتوجه به اینکه این افزایش‌ها هیچ کدام بنیادی نیست باید مورد توجه نهاد ناظر قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت مطلب با عنوان «قانون جدید بازار پایه را تعلیق و ابتدا در یک یا دو نماد آزمایش کنید» عنوان کرده بودند که در جریان تصویب قوانین جدید بازار پایه نمایندگان سهامداران نبوده‌اند یا نظر آنها نادیده گرفته شده است، اما پیگیری فارس نشان داد، نظرات نمایندگان کانون سهامداران و کانون کارگزارن و نیز سهامداران ارزنده در جلسات حضور داشته و برخی مصوبات بازار پایه با توجه به نظر آنها تصویب شده است.

انتهای پیام/ب

نوشتن دیدگاه