يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3450
منتشر شده در چهارشنبه, 24 شهریور 1395 12:55
تعداد دیدگاه: 0
در پنج ماه اول سال جاری؛

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در پنج ماه اول امسال تولید فولاد خام این شرکت 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، اردشیر افضلی گفت: این شرکت از ابتدای امسال تا پایان مرداد یک میلیون و 50 هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.
وی همچنین افزود: ایستگاه ریخته گری شماره 5 به عنوان یکی از مهمترین پروژه های توسعه ای ذوب آهن ،مرداد ماه سال جاری افتتاح و راه اندازی شد.
معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: این ایستگاه با ظرفیت اسمی، یک میلیون تن درسال، باقرارگرفتن درمدارتولید، ظرفیت تولیدشمش شرکت ذوب آهن اصفهان را به سه میلیون و 600 هزارتن افزایش خواهد داد.
وی با بیان اینکه این ایستگاه با حدود 12 میلیون دلارهزینه ارزی و 500 میلیارد ریال هزینه ریالی اجرا شده است، گفت:هدف از اجرای این پروژه که از بهار سال 91 شروع شده، جذب کامل چدن تولیدی بخش کوره بلند است.
افضلی با اشاره به کاهش 10 درصدی تولید در بخش محصولات نهایی در پنج ماه اول سال جاری، گفت: این میزان کاهش تولید به دلیل راه اندازی پروژه با اهمیت ریل ملی و تیرآهن های بال پهن در کارگاه نورد 650 ایجاد شد.
وی افزود: این پروژه هم اکنون به اتمام رسیده و در روزهای آینده برای اولین بار تولید انبوه ریل های راه آهن و مترو مطابق با آخرین استانداردهای جهانی در این شرکت انجام خواهد شد.
معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: تا پایان سال جاری رشد بالایی در تولیدات شرکت و افزایش تنوع محصولات تولیدی بوجود خواهد آمد.

نوشتن دیدگاه