يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3156
منتشر شده در چهارشنبه, 30 تیر 1395 12:33
تعداد دیدگاه: 0
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه؛

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای سال منتهی به 29 اسفند 94 در محل سالن نگین نقش‌جهان واقع در سپاهان شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، پس از اعلام اهداف و برنامه‌های این شرکت در سال 95 سود تقسیمی هر سهم 50 ریال تصویب شد. در این مجمع افزایش سرمایه برای شرکت فولاد مبارکه صورت نگرفت. ازجمله برنامه‌های فولاد مبارکه برای توسعه فعالیت‌ها، افزایش تولید فولاد هرمزگان از 1.5 میلیون تن به سه میلیون تن و فولاد سبا نیز از 700 هزار تن به 1.5 میلیون تن است. همچنین در این مجمع به بررسی مشکلات فولاد مبارکه درباره تامین آب پرداخته شد.
همچنین گزارشاتی درباره فعالیت‌های مطرح فولاد مبارکه در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و آزادی زندانیان غیر عمد در این مجمع ارائه شد. یکی دیگر از مباحث مهم مطرح‌شده در این مجمع، تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان کانون فولاد مبارکه در سال‌های خصوصی‌سازی این شرکت(86 تا 88) بود که در زمان مدیریت قبلی پیگیری نشد. اعضای این کمیته شامل نمایندگانی از ایمیدرو، صندوق بازنشستگی کشوری، یک نماینده از فولاد مبارکه و یک نماینده از کانون بازنشستگان هستند. علاوه بر این، پاداش هیئت‌مدیره از 700 میلیون ریال به 400 میلیون ریال تصویب شد.
مدیرعامل فولاد مبارکه در این مجمع درباره اتهام دامپینگ این شرکت گفت: دامپینگ فرایندی است که هر تولیدکننده داخلی می‌تواند از واردکننده خارجی در سازمان تجارت مربوط به کشور خود شکایت کرده و در صورت صحت ادعا برای آن کشور خارجی تعرفه‌های خاصی وضع می‌شود.
بهرام سبحانی، با بیان اینکه اتحادیه فولاد و انجمن تولیدکنندگان فولاد اروپا اقدام به طرح شکایتی مبنی بر دامپینگ چند کشور کرده است، ادامه داد: کشورهای چین، روسیه، اوکراین، برزیل و ایران جزو این کشورها بوده البته در رأس آن‌ها چین قرار دارد.
وی ادامه داد: این طرح شکایت مورد بررسی قرار گرفته، پرسش‌نامه‌هایی به آن کشورهای واردکننده ارسال شده و پس از جمع‌آوری در مسیر تحقیق قرار می‌گیرد.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه این مسیر حدود هشت ماه به طول می‌انجامد، اضافه کرد: هدف اصلی این طرح شکایت چین است و فولاد مبارکه اصفهان نیز برای بار نخست نیست که از آن برای دامپینگ شکایت شده است.
وی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه این بار نیز مانند دفعه‌های قبل اسناد و مدارک ارائه داده و همانند گذشته امیدواریم این مسئله مرتفع شود.
سبحانی تأکید کرد: در صورت وارد شدن ادعای دامپینگ به فولاد مبارکه، قاره آمریکا را جایگزین اروپا برای صادرات خواهیم کرد.

نوشتن دیدگاه