دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3067
منتشر شده در یکشنبه, 13 تیر 1395 13:19
تعداد دیدگاه: 0

کارشناس فرآيند نگهداري و تعميرات فولاد سازي فولاد مبارکه از بومي سازي موتور پمپ هاي آبرسانی واحد فولادسازی به سيکل C آبرساني اين ناحيه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز،  امير رضا نقش گفت: اين پروژه در راستاي تأمين تجهيزات و قطعات مورد نياز خط توليد و اعلام نياز به موتور پمپ هاي 200 کيلو وات الکتريکي با ولتاژ 6.6KV، در واحد آبرساني کوره هاي قوس الکتريکي و با استفاده ازتوانمندي شرکت هاي داخلي با موفقيت انجام شد.
وی افزود: اين واحد وظيفه خنک کاري داکت مکش دود (cooling ducts) کوره هاي قوس الکتريکي را بر عهده دارد.
کارشناس فرآيند نگهداري و تعميرات فولاد سازي فولاد مبارکه گفت: پس از ساخت موتور توسط شرکت سازنده و تحويل آن، جهت انجام تست اوليه و اعمال بار نامي، موتور نصب و کليه پارامترهاي الکتريکي و مکانيکي آن در شرايط نامي زير نظر کارشناسان تعميرات و دفترفني مورد بررسي و تأييد قرار گرفت.
غلامعباس کريمي کارشناس خريد قطعات يدکي توليد خارج از کشور فولاد مبارکه نيز در مورد اجراي اين پروژه گفت: در راستاي حمايت از توليد داخل و اجراي اقتصاد مقاومتي، جهت ساخت موتور 200 کيلو وات ناحيه فولاد سازي، رايزني و تعاملات لازم بين سازنده و واحد فني و تعميرات فولادسازي انجام شد و کار ساخت و تست اوليه در کارخانه آن شرکت و در ناحيه فولادسازي فولاد مبارکه نصب و مورد بهره برداري قرار گرفت.
وی با اشاره به مزاياي اجراي اين پروژه، گفت: با اجراي اين پروژه صرفه جويي ارزي معادل 40 درصد موتور خارجي و استفاده از دانش فني داخلي حاصل شد.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومترمربع سالن تولید است. /

نوشتن دیدگاه