سه شنبه 18 ارديبهشت 1403, Tuesday 7 May 2024, مصادف با 28 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24564
منتشر شده در دوشنبه, 27 شهریور 1402 15:06
تعداد دیدگاه: 0
مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان:

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان از نصب بیش از1650 کنتور هوشمند بر روی چاه های آب استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز،، بیست و هفتم شهریورماه، محمد خلجی با بیان این که در سال 1402 بیش از یک هزار و 356 پروانه بهره برداری چاه های مجاز کشاورزی اصلاح و تعدیل شد، افزود: حجم آب صرفه جویی شده از محل اصلاح و تعدیل پروانه ها بیش از 75 میلیون مترمکعب است.

وی تصریح کرد: مهمترین اقدام جهت مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی اجرای پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی است که توسط دفتر حفاظت منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان اجرا و پیگیری می­شود.

خلجی خاطرنشان کرد: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل اُفت و کسری مخازن در آبخوان‌ها، تجهیزات مکان‌یاب (GPS) روی همه دستگاه‌های حفاری استان نصب شده است و نظارت بر این دستگاه‌های حفاری به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان یادآور شد: طی سالجاری 329 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسدود المنفعه شد.

وی حجم آب صرفه جویی شده از محل پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیرمجاز را بیش از 2.5 میلیون مترمکعب عنوان کرد./انتهای پیام

عکس آرشیوی است

نوشتن دیدگاه