سه شنبه 18 ارديبهشت 1403, Tuesday 7 May 2024, مصادف با 28 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24485
منتشر شده در چهارشنبه, 08 شهریور 1402 15:25
تعداد دیدگاه: 0
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان:

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از انجام مطالعات 100 کیلومتر از رودخانه شور دهاقان در دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حسن ساسانی صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور فرماندار شهرستان دهاقان به منظور بررسی مسائل آب این شهرستان همزمان با گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات حریم و بستر رودخانه شور به زودی تکمیل و ارائه می شود.
وی با اشاره به سیلابی بودن این رودخانه و فرسایش بستر آن افزود: اراضی این رودخانه تحت تأثیر شرایط قرار گرفته و مطالعات در سرشاخه های آن، رودخانه بودجان و همگین به طول 6 کیلومتر انجام شده است.
ساسانی تصریح کرد: 45 کیلومتر از آبراه‌ها و رودخانه‌های این شهرستان ساماندهی و لایروبی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطر‌نشان کرد: بازدید از رودخانه‌ها و مسیل‌های شهرستان مکرر انجام می‌شود و در راستای کنترل منابع و مصارف 158 کنتور هوشمند الکترومغناطیس بر روی چاه‌های مجاز نصب شد.
وی افزود: 23 رشته قنات در این شهرستان لایروبی شده و لایروبی قنات جوی بالای این شهرستان با توجه به سیلاب اخیر رودخانه شور در دستور کار قرار دارد.
بنا بر گزارش سطح زیر کشت گلخانه‌ای در شهرستان دهاقان بالغ بر 300 هکتار است و ترویج و آموزش بهبود روش‌های آبیاری با بهره‌گیری از فناوری در این شهرستان همسو با اجرای سیاست تغییر الگوی کشت است.
در این جلسه مسائل آب شهرستان دهاقان و درخواست‌های اهالی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و تمهیدات مرتبط در جهت بهبود وضعیت کنونی گرفته شد.
تخصیص اعتبار جهت مطالعات کنترل سیلاب، مطالعات در خصوص حریم و بستر رودخانه کوچک روستای همگین، منطقه بودجان و سرشاخه رودخانه گلشن، دیواره سازی و ساماندهی رودخانه شور در برخی نقاط، لایروبی و بهسازی تغذیه مصنوعی در منطقه کاچک از جمله موارد درخواست شده بود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه