جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24410
منتشر شده در پنج شنبه, 26 مرداد 1402 11:08
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در ابتدای طرح کمتر از ۱۰ درصد زمین تامین شده در سراسر استان داشتیم گفت: تاکنون ۹۹۳ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن به 43 شهر استان الحاق شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مسئله آب، قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران و نهضت ملی مسکن سه مورد از اولویت های مجموعه راه و شهرسازی استان است در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اظهار کرد: سهم استان اصفهان در برنامه نهضت ملی مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال، در سراسر استان، ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد مسکن شهری، ۲٠ هزار واحد استیجاری و ۴٠ هزار واحد روستایی است.

وی با بیان اینکه مسکن روستایی بیش از ۴۷ درصد پیشرفت دارد افزود: از ۱۸۳ هزار واحد مسکن شهری، تامین زمین بیش از ۱٠۳ هزار واحد برعهده دولت بوده، همچنین افزون بر ۳۴ هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و ۴۶ هزار واحد نیز توسط بخش خصوصی پیش بینی شد که در این رابطه نیز ارائه تسهیلات به عهده دولت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در مجموع ۴۴۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند، بیان کرد: از این تعداد ۱۴۸ هزار نفر حائز شرایط و ۱۲۱ هزار نفر تأیید نهایی شدند.

وی با بیان اینکه ۶۵ هزار متقاضیِ حائز شرایط نهضت ملی مسکن در شهرهای جدیدی بهارستان، فولادشهر و مجلسی و ۸۳ هزار نفر متقاضیِ حائز شرایط در شهرهای با جمعیت بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند، گفت: از این تعداد ۳۵ هزار نفر در شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر و ۴۷ هزار نفر متقاضیان حائز شرایط در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر هستند.

قاری‌قرآن اضافه کرد: وظیفه عمده ما در موضوع مسکن تأمین زمین بوده ولی در این راستا کمتر از ۱٠ درصد زمین تأمین شده داشتیم، زیرا مسکن باید در محدوده شهر باشد و کاربری مسکونی داشته باشد.

وی با بیان اینکه عمده ترین وظیفه ما در طرح نهضت ملی مسکن تأمین زمین بوده است، اضافه کرد: در ابتدای طرح کمتر از ۱۰ درصد زمین در سراسر استان تأمین شده بود و باید توجه داشت که زمین برای ساخت مسکن حتماً باید داخل محدوده شهرها و روستاها و کاربری آن، مسکونی باشد.

وی گفت: بنابراین از آن زمان تاکنون برای این امر اقداماتی از جمله الحاق زمین‌های دولتی چسبیده به شهر، گرفتن زمین‌های مازاد دیگر دستگاه‌ها و استفاده از زمین‌های بخش خصوصی در حوزه تأمین زمین انجام شده است لذا در سراسر استان ۹۹۳ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن به 43 شهر الحاق شده و الحاق 326 هکتار به محدوده 14 شهر نیز در حال سیر مراحل مرتبط است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه