دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24394
منتشر شده در سه شنبه, 24 مرداد 1402 14:57
تعداد دیدگاه: 0

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: به منظور کسب بهترین نتیجه و کمترین خطا در تهیه طرح‌های توسعه و عمران (جامع) شهری و طرح‌های تفصیلی، نقشه پایه به روز و دقیق برای آن شهر تهیه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اقدامات زیرساختی به منظور کسب بهترین نتیجه و کمترین خطا در تهیه طرح‌های توسعه و عمران (جامع) شهری و طرح‌های تفصیلی، اظهار کرد: یکی از این اقدامات بعمل آمده تهیه نقشه پایه به روز و دقیق برای آن شهر است که با توجه به کمبود اعتبارات استانی و عدم تخصیص ردیف به این امر، از ظرفیت شهرداری‌ها جهت تهیه نقشه پایه استفاده شد.

وی افزود: پیش از تهیه طرح، نقشه‌ها توسط کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بررسی می‌شود و در صورت دارابودن صحت و دقت، قرارداد تهیه طرح تفصیلی منعقد می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: همچنین به منظورامکان به روز رسانی و درج اطلاعات جامع طرح‌ها، تمامی طرح‌های تهیه شده مطابق دستور العمل مصوب وزارت راه و شهرسازی در پایگاه داده‌های اطلاعات مکانی تهیه و مطابق استاندارهای مربوطه تحویل گرفته می‌شود.

وی در خصوص تمهیدات بعمل آمده برای پروژه‌هایی که مورد انتقاد دوستداران میراث فرهنگی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان یکی از اعضای اصلی کمیته‌های فنی کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی در تمامی جلسات بررسی طرح‌ها حضور دارند و نظرات و پیشنهادات آن‌ها درخصوص حفاظت از بافت‌های تاریخی و بناهای واجد ارزش اعمال میشود.

بناییان افزود: همچنین در ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی طرح‌های توسعه و عمران، توجه به ضوابط میراث فرهنگی و حفظ حریم بناها و بافت‌های تاریخی الزامی است.

وی گفت: از سوی دیگر درصورت تخطی بخش‌های دولتی یا خصوصی از ضوابط مصوب (از جمله ضوابط مرتبط با میراث فرهنگی)، اداره نظام مهندسی و مقررات ملی بنا به موارد ۳۳ و ۳۴ قانون نظام مهندسی، کارشناسان مربوطه از محل بازدید نموده و پس از ارائه گزارش تا حصول نتیجه موضوع را پیگیری می‌کنند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه