دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24377
منتشر شده در یکشنبه, 15 مرداد 1402 19:16
تعداد دیدگاه: 0

رئيس گروه حفاظت و بهره برداری از آب های زيرزمينی شركت آب منطقه ای اصفهان از اصلاح و تعديل بيش از 2700 پروانه بهره برداری چاه هاي مجاز كشاورزی در دو سال اخير خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مینا بگی با بیان این كه در سال 1401 و 1402 به ترتیب یك هزار و 740 و یک هزار پروانه بهره‌برداری چاه‌های مجاز كشاورزی اصلاح و تعدیل شدند، افزود: حجم آب صرفه جویی شده از محل اصلاح و تعدیل پروانه‌ها بیش از 166 میلیون مترمكعب است.
وی تصریح كرد: مهمترین اقدام جهت مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی است كه توسط دفتر حفاظت منابع آب زیرزمینی شركت آب منطقه ای اصفهان اجرا و پیگیری می‌­شود.
بگی خاطرنشان كرد: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل عملیات حفاری در استان، تجهیزات مكان‌یاب (GPS) روی همه دستگاه‌های حفاری استان نصب شده است و نظارت بر این دستگاه‌های حفاری به صورت مستمر انجام می‌شود.
وی افزود: استان اصفهان به عنوان استان پایلوت در کشور با راه اندازی سیستم نظارت بر فرآیند حفاری، تمام مراحل فرآیندهای حفاری چاه‌های مجاز در استان را ساماندهی کرده است.
رئیس گروه حفاظت و بهره برداری از آب‌های زیرزمینی شركت آب منطقه‌ای اصفهان یادآور شد: طی دو سال اخیر به منظور کنترل برداشت چاه‌های مجاز، 3047 ابزار اندازه‌گیری هوشمند روی چاه‌های بهره‌برداری در استان اصفهان نصب و بهره‌برداری شده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه