دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24285
منتشر شده در یکشنبه, 25 تیر 1402 14:34
تعداد دیدگاه: 0

معاون حفاظت و بهره برداری شركت آب منطقه‌ای اصفهان از تخریب 77 ويلا در حريم و بستر رودخانه زاينده رود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمود چیتیان اظهار داشت: به رغم مشكلات اقتصادی و فشارهای اجتماعی عملیات آزادسازی 87 مورد از ویلاهای شهرستان لنجان، بخش باغبهادران با مساحت بیش از 25 هزار متر مربع از ششم خرداد ماه آغاز شد.
وی افزود: تا کنون ۷۷ ویلا با طول تقریبی دو کیلومتر در بستر زاینده رود آزاد سازی شد.
چیتیان ادامه داد: طی دو هفته آینده آزادسازی 10 ویلای باقی‌مانده و رفع تصرفات شناسایی شده در محدوده اردال شهر باغبهادران به طور كامل انجام خواهد شد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شركت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر این که برای تسهیل روند عملیات یاد شده از تمامی ظرفیت‌های انسانی شركت آب منطقه‌ای، نیروی پیمانكار و مشاور بهره گرفته شده است، خاطر‌نشان كرد: چندین مورد ویلا در محدوده پل وشمندگان وجود دارد که آنها نیز از اهداف آزادسازی این دوره است.
وی با اشاره به این كه در قالب تبصره‌های 2 و 3 قانون توزیع عادلانه آب صراحتا مشخص شده ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه ها، انهار طبیعی، كانال های عمومی، مسیلها، مرداب، بركه‌های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاهاو دریاچه‌ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است، تصریح كرد: با استناد به این قانون، آزادسازی تصرفات واقع در بستر و حریم رودخانه زاینده‌رود، مجموعه‌ ویلایی و اعیانی‌های غیرمجاز، با جدیت در دستور كار این شركت قرار گرفته است.
چیتیان افزود: تا كنون آزادسازی ۸۳۵ هكتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان و مطالعات نزدیك به سه هزار كیلومتر از حریم و بستر رودخانه های استان اصفهان انجام شده است.
وی تصریح كرد: آزادسازی ۴۰ هكتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان امسال اجرا می‌شود.
معاون حفاظت و بهره برداری شركت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه كرد: تا كنون ساماندهی ۸۹ كیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است.
چیتیان یادآورشد: لایروبی ۲۵۸ كیلومتر ازرودخانه‌های استان اصفهان اجرا و امسال نیز برنامه‌ریزی برای لایروبی ۴۵ كیلومتر از رودخانه‌ها اجرا می‌شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه