شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24077
منتشر شده در سه شنبه, 09 خرداد 1402 15:53
تعداد دیدگاه: 0

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری از بهره‌ برداری فاز نخست تصفیه‌خانه طرح آبرسانی به مرکز چهارمحال و بختیاری به صورت آزمایشی خبر داد و گفت: این تصفیه‌خانه برای ۱۳ شهر و ۱۳ روستای این استان با جمعیتی افزون‌بر ۵۰۰ هزار نفر در شهرستان‌های بن، سامان، شهرکرد و قسمت‌هایی دیگر از استان آب...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، فردوس کریمی با اعلام این خبر گفت: این تصفیه‌خانه 1750 لیتر بر ثانیه آب سالم و بهداشتی را وارد مدار می‌کند و برای ۱۳ شهر و ۱۳ روستای استان با جمعیتی افزون‌بر ۵۰۰ هزار نفر در شهرستان‌های بن، سامان، شهرکرد و قسمت‌هایی دیگر از استان آب آشامیدنی باکیفیت و پایدار تأمین می‌کند.
وی با اشاره به رفع کامل کدورت آب آشامیدنی شهرکرد با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه افزود: شهرکرد ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب از خط کوهرنگ دریافت می‌کند اما از طریق این تصفیه‌خانه 1750 لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی با کیفیت تأمین می‌شود.
کریمی این تصفیه‌خانه را یک تصفیه‌خانه متعارف و پیشرفته معرفی و تصریح کرد: تمامی مراحل و فرآیند تصفیه در این تصفیه‌خانه انجام می‌شود.
وی یادآور شد: این سیستم با توجه به پیشرفته بودن و ظرفیت موجود می‌تواند تمامی آب مورد نیاز مرکز چهارمحال و بختیاری را تصفیه کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت فیزیکی 95 درصدی این تصفیه‌خانه، ادامه داد: هم‌اکنون بخش مهمی از دستگاه‌های این تصفیه‌خانه نصب شده و بخش دیگر آن در ادامه تامین و نصب می‌شود اما امروز فاز یک پروژه وارد مدار شد و با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه نگرانی برای تأمین آب کیفی وجود نخواهد داشت.
کریمی تاکید کرد: فرآیند عملیاتی این طرح از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و در دو سال گذشته ۱۴ هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یافته است و برای تکمیل ۱۰۰ درصد آن نیاز به تامین اعتبار خواهد بود.
وی افزود: از توجه و حمایت‌های وزیر نیرو، معاون آب و آبفا وزیر نیرو، استاندار چهارمحال و بختیاری و مجمع نمایندگان استان که برای تامین اعتبار همت داشتند، قدردانی می‌شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه