پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403, Thursday 9 May 2024, مصادف با 1 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23847
منتشر شده در پنج شنبه, 31 فروردين 1402 09:43
تعداد دیدگاه: 0

مدیر امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: حدود چهار هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار و ۶۰۰ رشته قنات در استان اصفهان وجود دارد که برداشت آب از آن حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون متر مکعب در سال برآورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، غلامرضا عُشاقی اظهار داشت: ۲۲ از ۲۸ شهرستان استان اصفهان دارای قنات است و با توجه به شرایط خشکسالی در این خطه استفاده از این منابع آبی زیرزمینی ضروریست.

وی ادامه داد: برای احیا و بازسازی قنوات با توجه به بارش‌های هر ساله و میزان آسیبی که به این منابع آبی وارد می‌شود، اعتباری جداگانه تخصیص می یابد تا بتوانیم باز هم آنها را در چرخه آبرسانی قرار دهیم.

مدیر امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: از محل سفر رییس جمهور به اصفهان، ۲۰۰ میلیارد تومان برای احیا و بازسازی قنوات در یک دوره زمانی سه ساله برای ۲۲ شهرستانی که قنات در آنها وجود دارد ، مصوب شده است.

عشاقی گفت: در سیلاب بهمن سال ۱۴۰۱ به ۲ رشته قنات در استان آسیب جدی وارد شد و بازسازی و ترمیم آن به دستکم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: مباحث زیرساختی و اصلی مربوط به قنوات را سازمان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بر عهده دارد اما لایروبی توسط مردم و بهره برداران انجام می‌شود./انتهای پیام

ایرنا

نوشتن دیدگاه