پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403, Thursday 9 May 2024, مصادف با 1 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23783
منتشر شده در یکشنبه, 20 فروردين 1402 15:49
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۲ تلاش شد تا کسانی که این استان را برای سفر انتخاب می‌کنند سفری ایمن را در بخش‌های مختلف حمل و نقلی تجربه نمایند و با خاطره‌ای خوش این دیار را ترک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا قاری‌قرآن رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: تلاش بی‌وقفه و جهادی دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفر استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ موجب شد تا مسافرانی که این خطه را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کرده بودند با رضایت کامل و خاطرات خوبی از این استان یاد کنند.

وی افزود: سرزمین زنده رود یکی از مقاصد مهم گردشگری کشورمان محسوب می‌شود که در طول سال بخصوص ایام نوروز و تابستان پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری است، بر همین اساس مسوولان استان در قالب ستاد تسهیلات سفر و دست اندرکاران شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان با شعار سفر شاد ایران آباد، تدارک لازم را برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی به کار بستند.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: تلاش‌های شبانه‌روزی بعمل آمد تا کسانی که این استان را برای سفر انتخاب می‌کنند سفری ایمن را در بخش‌های مختلف حمل و نقلی (جاده‌ای، ریلی و هوایی) تجربه نمایند و پس از ورود به استان حداکثر بهره را از مناظر طبیعی و تاریخی برده و با خاطره‌ای خوش این دیار را ترک کنند.

وی ابراز داشت: پیش از آغاز سفرهای نوروزی و یک هفته قبل از طرح نوروزی ۱۴۰۲، جلسات شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان به صورت روزانه برگزار و ضمن برنامه ریزی و هماهنگی برای استقبال از مسافران نوروزی، بر ارایه خدمات مطلوب به گردشگران در ایام نوروز تاکید شد.

قاری‌قرآن افزود: ضمن آنکه در ایام نوروز با بازدیدهای سرزده از مراکز خدمات رسانی در حوزه‌های مختلف، نحوه ارایه خدمات به مسافران و مشکلات موجود از نزدیک رصد و مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: علاوه بر این در راستای اطلاع رسانی مطلوب خدمات سفر، آگاه سازی مردم و مسافران از وضعیت آب و هوایی استان اصفهان و هشدارهای هواشناسی، در جلسات شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع رسانی استان، برنامه ریزی لازم بعمل آمد.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: براین اساس صدور پیش آگاهی اولیه در خصوص وضعیت شرایط جوی نوروز ۱۴۰۲ از نیمه دوم اسفندماه ۱۴۰۱ انجام، کلیه پدیده‌های جوی در طی ۲۴ ساعت رصد و پایش و اطلاع رسانی دقیق و بهنگام انجام پذیرفت.

وی در خصوص اقدامات شاخص شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: با هدف ارتفاع سطح ایمنی راهها اقدامات متنوعی انجام پذیرفت که از جمله آن می‌توان به حذف ۷ نقطه پرحادثه از جاده‌های استان اصفهان با احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، احداث ۶۷ کیلومتر باند دوم و روکش آسفالت جهت جلوگیری از تصادفات رخ به رخ و نصب ۱۵ کیلومتر نیوجرسی در سطح استان اشاره کرد.

قاری‌قرآن افزود: رفع ۵۹ نقطه پرتصادف و دارای تصادف استان اصفهان با هدف ارتقا ایمنی راههای استان، اجرای اقدامات لازم برای افزایش میدان دید نقاط پرخطر، تعریض محورهای شریانی و بهسازی رویه راه‌های استان، تکمیل بیش از ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی و ایجاد فضای سبز در جهت پیشگیری از طوفان‌های شن و کولاک برف در حاشیه راه‌های استان از دیگر اقدامات حوزه راه بوده است.

وی ادامه داد: فعالسازی دوربین‌های نظارتی جاده‌ای، اجرای برنامه پویش همراهان سفر ایمن در چهار ایستگاه بین راهی پرتردد استان، احداث ۷۱ سکوی استقرار تیم‌های گشتی، تعیین ۱۲۷ نقطه و مقطع جهت استقرار تیم‌های گشتی در طرح نوروز، راه اندازی ۲۰ ایستگاه امنیت و سلامت جاده‌های یکنواخت استان، اجرای طرح ابتکاری توقیف و حرکت در محورهای شرقی و کویری استان اصفهان و توقف شش هزار دستگاه خودرو به جهت استراحت کوتاه و رفع خستگی رانندگان همچنین توقیف سه هزار و ۳۴۷ دستگاه خودرو به صورت روزانه و ساعتی به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز بخشی از اقدامات بعمل آمده در طرح نوروز ۱۴۰۲ بوده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در بخش‌های دیگر می‌توان به راه اندازی قطار لوکس پنج ستاره مسافری در مسیر اصفهان - مشهد و بالعکس، جهت خدمت رسانی مطلوبتر به مسافرین نوروزی، کاهش زمان سیر سفرهای ریلی با عملیات بهسازی و رفع تقلیل سرعت‌ها و ارتقا کیفی خطوط همچنین ارتقاء سطح ایمنی پروازها با انجام عملیات وارسی پروازی سامانه‌های راداری و ناوبری فرودگاه توسط هواپیمای فلایت چک و بهسازی سطوح پروازی با انجام عملیات درزگیری اشاره کرد./انتهای پیام

وزارت راه و شهرسازی

نوشتن دیدگاه