يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 18949
منتشر شده در پنج شنبه, 20 خرداد 1400 11:27
تعداد دیدگاه: 0
روابط-اقتصادی-ایران-با-روسیه-باید-افزایش-یابد

سیریک - سفیر ایران در فدراسیون روسیه گفت: روابط اقتصادی ایران با روسیه باید افزایش یابد. به گزارش...

سیریک - سفیر ایران در فدراسیون روسیه گفت: روابط اقتصادی ایران با روسیه باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم جلالی صبح پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک بیان داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حال رشد است و روابط در عرصه سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی در حال افزایش است. در زمینه اقتصادی به موازات روابط سیاسی رشد قابل قبولی نداشته است. در زمینه روابط فرهنگی باید تلاش های بیشتری انجام شود.

وی عنوان کرد: در سالی که گذشت پیام مهم مقام معظم رهبری به آقای پوتین و پیام آقای پوتین خدمت مقام معظم رهبری حاوی مطالب و نکات مهمی بود که گسترش روابط اقتصادی یکی از این موارد مهم بود.

جلالی خاطرنشان کرد: نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک از ابعاد مختلف دارای اهمیت فراوانی است. یکی از اهمیت های این نیروگاه، ساخت یک نیروگاه حراراتی در داخل کشوراست و دومین اهمیت آن ساخت نیروگاه با تامین اعتبار کشور روسیه است. اما مهمترین نکته این پروژه آن است که خیلی از ناملایمات تامین اعتباری این پروژه رفع شد و در تبادلات اقتصادی دو کشور موثر است.

وی افزود: در زمینه تامین و ساخت واکسن دو کشور ایران و روسیه تبادلات علمی و پزشکی خوبی دارند. جمهوری اسلامی ایران هم از کمک های روسیه در تامین واکسن برخوردار است.

سفیر ایران در روسیه اضافه کرد: اردکانیان وزیر نیرو ریاست مشترک اقتصادی ایران و روسیه رو بر عهده گرفته اند.

نوشتن دیدگاه