دوشنبه 24 ارديبهشت 1403, Monday 13 May 2024, مصادف با 5 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14490
منتشر شده در چهارشنبه, 26 شهریور 1399 22:23
تعداد دیدگاه: 0
ساخت-۵۰-هزار-واحد-مسکونی-در-طرح-اقدام-ملی-مسکن-توسط-اوقاف

قزوین- معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ساخت ۵۰ هزار...

قزوین- معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای اقشار ضعیف و متوسط خبر داد.

مهدی پندار معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که امروز به قزوین سفرکرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در قزوین اظهار کرد: اتفاقات رخ داده در حوزه وقف در استان قزوین گویای یک همکاری و همراهی خوب بین دستگاهی در استان است.

وی افزود: در سفر امروز به قزوین ۴ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در بقاع متبرکه افتتاح شد تا درآمدی پایدار برای بقاع محسوب شود.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: از بیش از ۸ هزار بقعه متبرکه در سراسر کشور بیش از یکهزار بقعه دارای شرایط خوب تابش هستند که پس از مطالعات صورت گرفته بر روی آنها و قرارداد با وزارت نیرو، نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در آنها راه اندازی خواهد شد تا درآمدی پایدار برای بقاع متبرکه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: برای ایجاد یک واحد دامپروری تصمیماتی اتخاذ شده و به زودی کار راه اندازی یک مجموعه دامداری مناسب برای استان قزوین آغاز خواهد شد.

پندار اضافه کرد: از جمله پروژه‌های مهم دیگر ایجاد یک شهرک برای اقدام ملی مسکن است که با توجه به توافقنامه سازمان اوقاف و وزارت راه و شهرسازی، سازمان اوقاف مسؤولیت ساخت ۵۰ هزار واحد را بر عهده گرفته است که بخشی از آن در قزوین احداث خواهد شد.

وی گفت: در صورت تأمین تأسیسات زیربنایی و سرانه‌های عمومی اوقاف در این حوزه ورود کرده تا بتواند اقدامات مناسبی را برای ساخت منزل مسکونی طبقه ضعیف و متوسط جامعه انجام دهد.این مسؤول در پایان با اشاره به مرمت بنای بقعه متبرکه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) یادآور شد: مرمت و بازسازی بنای این بقعه متبرک با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان با همکاری چندین دستگاه اجرایی استان در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر شاهد پایان آن باشیم.

نوشتن دیدگاه