شنبه 5 خرداد 1403, Saturday 25 May 2024, مصادف با 17 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 12192
منتشر شده در چهارشنبه, 27 فروردين 1399 22:02
تعداد دیدگاه: 0
بازگشایی-بخشی-از-صنایع-کلیدی-هند-و-پاکستان-با-وجود-قرنطینه

هند و پاکستان در نظر دارند علی‌رغم قرنطینه شدید وضع شده برای مقابله با پاندمی کرونا، بخش‌هایی از...

هند و پاکستان در نظر دارند علی‌رغم قرنطینه شدید وضع شده برای مقابله با پاندمی کرونا، بخش‌هایی از اقتصاد خود را برای جلوگیری از تأثیرات منفی تعطیلی اقتصاد، بازگشایی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، هند و پاکستان در نظر دارند علی‌رغم قرنطینه شدید وضع شده برای مقابله با پاندمی کرونا، بخش‌هایی از اقتصاد خود را برای جلوگیری از تأثیرات منفی تعطیلی اقتصاد، بازگشایی کنند.

در هند که تحت قرنطینه ۲۱ روزه قرار داشت و حالا این قرنطینه ۱۹ روز دیگر هم تمدید شده است، میلیون‌ها نفر بدون کار و درآمد رها شده‌اند. بانک جهانی پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی هند در سال مالی جدید که از ۱ آوریل آغاز شده است، منفی ۱.۵ درصد شود. هزاران کارگر در اعتراض به تمدید قرنطینه تظاهرات کردند.

یک منبع آگاه به رویترز خبر داده است با توجه به اینکه گذران زندگی برای میلیون‌ها نفر به خطر افتاده است، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، از کابینه خود خواسته است که برنامه‌ای برای بازگشایی برخی صنایع کلیدی، نظیر تولید خوددرو، نساجی، صنایع دفاعی و الکترونیک، کنند.

مقام ارشد ایالت شمالی هاراینا، منوهار الخطار، گفت: در نظر دارد ایالت خود را به ۳ منطقه تقسیم کند که در بخش سبز به شرکت‌های کوچک و متوسط اجازه فعالیت داده شود.

در پاکستان، مقامات نظامی و شهری این کشور به رهبری نخست‌وزیر عمران خان، قرار است روز دوشنبه دیدار کنند تا در مورد تمدید قرنطینه برای بعد از ۱۵ آوریل تصمیم‌گیری کنند.

۲ وزیر کابینه پاکستان هم به رویترز خبر دادند در این اجلاس برنامه‌هایی برای بازگشایی برخی صنایع پاکستان در چند فاز ارائه خواهد شد. صاحبان شرکت‌ها باید ابزارهایی برای ایمن‌سازی و ضدعفونی کارخانجات خود فراهم کنند. به این شرکت‌ها اجازه داده خواهد شد تنها با کم کردن نیروی کاری به کار خود ادامه دهند.

نوشتن دیدگاه