شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 11667
منتشر شده در سه شنبه, 20 اسفند 1398 12:32
تعداد دیدگاه: 0
ادغام-موسسات-تابع-نظر-وزیر-هنوز-بحث-کنسلی-نمایشگاه-کتاب-مطرح-نیست

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی درباره آخرین وضعیت ادغام و برگزاری نمایشگاه کتاب تهران توضیحاتی داد. به...

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی درباره آخرین وضعیت ادغام و برگزاری نمایشگاه کتاب تهران توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال جاری برخی خبرها حاکی از تسویه حساب مؤسسات تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارمندان آنهاست و بنا بر همین مساله گفته می‌شود که کار تسویه حساب و تشکیل هیئت‌هایی به منظور انحلال و ادغام این مؤسسات در یکدیگر شروع و حتی در برخی مؤسسات در حال به پایان رسیدن مراحل اجرایی است.

پیش از این معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این مساله اعلام کرده بود که پس از پایان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این مساله وارد فاز اجرایی خواهد شد و این ادغام میان مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، خانه کتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان شکل می‌گیرد.

با این همه بخش بسیاری از کارمندان این مؤسسات با پایان قرارداد کاری خود در سال جاری دارای وضعیت نامشخصی برای ادامه فعالیت خود هستند و اعلام می‌کنند که ادامه فعالیت آنها منوط به تعیین وضعیت این ادغام خواهد بود.

در این زمینه خبرنگار مهر از ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جویای وضعیت نهایی این کارمندان و فرآیند ادغام شد.

وی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: ما این اطمینان را می‌دهیم که این ادغام که سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است هیچ ضرری به وضعیت کارمندان مؤسسات وارد نخواهد کرد. ما همه ابعاد حقوقی و اداری این مساله را در نظر می‌گیریم و بدون اینکه به مجموعه پرسنل آسیبی وارد شود فرآیند را صورت می‌دهیم.

دهقانکار در عین حال عنوان کرد: اطمینان می‌دهیم که ما فرآیندی را انجام می‌دهیم که قانون اجازه بدهد و بار حقوقی مثبت داشته باشد

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سیاست وزارت ارشاد به طور قطع بر این ادغام است کما اینکه در سایر معاونت‌ها نیز این اتفاق افتاده است. اسم این فرآیند را به شکلی‌های مختلفی بیان می‌کنند اما صرف نظر از آن هم شخص آقای صالحی و هم آقای جوادی نظر شأن این است که به شکلی انجام بپذیرد که آسیبی به کارمندان وارد نشود.

وی درباره زمان قطعی این رویداد نیز گفت: شاید این اتفاق قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب سال بعد رخ دهد با این همه آقای وزیر باید در این زمینه تصمیم بگیرند.

در بخش دیگری از این گفتگو وی درباره وضعیت زمان برگزاری نمایشگاه کتاب نیز گفت: از نظر ما نظر وزارت بهداشت و کمیته ملی کرونا فصل الخطاب است و وقتی ایمنی را اعلام کنند ما با تمام قوا کار را شروع می‌کنیم اما فعلاً به زمان قطعی نمی‌توانیم برسیم. اما زمانی که این مسال اعلام شود احتمالاً تلاش می‌کنیم در کمترین وقت این اتفاق بیافتد.

وی در پاسخ به سوالی ردباره تحت‌الشعاع گرفتن بخش بین‌المللی نمایشگاه از این اتفاق نیز گفت: همه مسائل را باید سنجید نمایشگاه‌های کتاب پاریس و لندن به کل کنسل شد. اما فعلاً سیاست ما بر کنسل کردن نیست و تابع وضعیت کشور هستیم.

نوشتن دیدگاه