سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15314
منتشر شده در شنبه, 17 آبان 1399 16:16
تعداد دیدگاه: 0
سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت:

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در وبینار «جایگاه طب ایرانی در دانش معاصر, علم و عمل» کوشش بیش از یک‌دهه‌ ای دانشکده‌های طب ایرانی در حوزه آموزش و ارائه خدمات بالینی و پژوهش‌های علمی دانشگاهی انجام‌شده تا به امروز را نویدبخش آینده‌ای درخشان در حوزه دانشی طب ایرانی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از وبدا، دکتر «نفیسه حسینی یکتا»، سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در این وبینار با اشاره به گذشت ده سال از تاسیس دانشکده‌های طب ایرانی، گفت: کوشش بیش از یک‌دهه‌ای دانشکده‌های طب ایرانی سبب شده است این حوزه دانشی با پژوهش‌های علمی دانشگاهی، نویدبخش آینده‌ای درخشان باشد.

وی با ارائه گزارش مختصری از دستاوردهای آموزشی و پژوهشی این دانشکده‌ها، افزود: دانشکده‌های طب ایرانی از آغاز فعالیت خود تا کنون، بیش از 600 دانشجو و فارغ‌التحصیل طب و داروسازی سنتی را به جامعه و نظام سلامت تحویل داده‌اند و انتشار بیش از 2000 مقاله در پایگاه علمی اسکوپوس، بخشی از دستاوردهای پژوهشی این دانشکده‌ها است.
سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت درخصوص عملکرد دانشکده‌های طب ایرانی در حوزه درمان و در بیماری کرونا نیز گفت: در بحران اخیر، جامعه دانشگاهی طب ایرانی از همان روزهای نخست به تدوین راهنماهای عمومی و اختصاصی بر اساس آموزه‌های طب ایرانی در این زمینه پرداختند و پژوهش‌های انجام‌شده در چند ماه گذشته نیز زمینه مناسبی را برای نقش‌آفرینی طب ایرانی در کمک به حل معضل کرونا فراهم کرده است.

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت جایگاه طب ایرانی در حوزه بین‌الملل را نیز مناسب ارزیابی کرد و افزود: امروز در جایگاهی هستیم که سازمان جهانی بهداشت ایران را در حوزه طب سنتی به رسمیت شناخته و پذیرفته است که بنچ‌مارک طب ایرانی در حوزه تشخیص و درمان، تدوین شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با مطالبی که در خصوص طب ایرانی در این وبینار ردوبدل شده و تضارب آرایی که به‌وجود می‌آید، در نقطه‌ای جلوتر از قبل قرار گرفته و بتوانیم از تمامی این دستاوردها به بهترین شکل استفاده کنیم و با حمایت مسئولان، شرایطی فراهم شود که طب ایرانی با ورود با قدرت به عرصه عمل در حوزه پیشگیری و درمان کرونا، بتواند یاری‌رسان نظام سلامت و دیگر متخصصان فعال در این حوزه باشد.

نوشتن دیدگاه