چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15175
منتشر شده در سه شنبه, 06 آبان 1399 17:32
تعداد دیدگاه: 0
گرسنگی-کارگران-و-روستائیان-آمریکایی-با-توزیع-ناعادلانه-کمک‌های-کرونایی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یسنیا سندیاس، یک کارگر 35 ساله آمریکایی، خود را به...

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یسنیا سندیاس، یک کارگر 35 ساله آمریکایی، خود را به کامیونی در حال حرکت پر از غذاهای اهدایی در ایالت ویسکانسین در شمال شرق آمریکا می رساند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی خود را از محل کارش در یک کارخانه تولید خمیر پیتزا به این بانک غذای سیار رساند تا از این طریق برای خود و پنج فرزندش غذا تهیه کند.

این مادر پس از آنکه کارخانه محل کارش به علت بحران کرونا ساعات کاری را کاهش داد، اکنون به عنوان کار دوم در یک رستوران فست فود در شهر کوچک "گرین بی" در ایالت ویسکانسین که بالاترین میزای ابتلا به بیماری کووید_19 را دارد، کار می کند.

سندیاس می گوید باوجود کار دوم درآمد او نسبت به زمان قبل به نصف رسیده است.

وی گفت: زمان هایی وجود داشت که ما نمی توانستیم کار کنیم، بنابراین برای ما سخت بود. من حالا بیشتر اضطراب دارم. کم کم ذهن شما درگیر می شود و با خود می گویید: حالا چه کار کنم؟

با افزایش میزان گرسنگی در آمریکا، پاسخ دولت ترامپ به بحران کرونا و بیماری همه گیر کووید_19 و نتایج اقتصادی آن اکنون پیش از انتخابات 3 نوامبر زیر ذره بین قرار دارد. انتخاباتی که می تواند با رأی ایالت های مرکزی و غربی مانند ویسکانسین نتیجه آن عوض شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، کمک بی سابقه ای را به سمت بخش کشاورزی روانه کرده اما بیشتر این کمک ها به جای کارگران بخش تولید مواد غذایی یا کشاورزان مزارع کوچک به سمت مالکان مزارع بزرگ روانه شده است.

سندیاس قبلاً رأی داده و جو بایدن، رقیب ترامپ، را انتخاب کرده است.

داده های دولت فدرال نشان می دهد که فقط 15 مایل (24 کیلومتر) دورتر از مکانی که سندیاس غذای اهدایی خود را گرفت، مالک یک زمین بزرگ که برای تولید ذرت و سویا به کار می رود،  یک میلیون دلار کمک کرونایی از وزارت کشاورزی آمریکا دریافت کرده است که این بیشترین میزان کمک به یک فرد در این ایالت است.

دیانا تلفسن-تورس، مدیر اجرایی بنیاد UFW، که به منظور حمایت از کارگران مزرعه تشکیل شده است، گفت: بیشتر کمک های دولت فدرال آمریکا به کشاورزان به بسیاری از کارگران کشاورزی نمی رسد چرا که این برنامه محافظت از کارگران را پیش بینی نمی کند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه