شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8125
منتشر شده در شنبه, 26 مرداد 1398 00:04
تعداد دیدگاه: 0
والیبال نشسته اصفهان قوی ولی مظلوم؛

در حالی که مسئول کمیته والیبال نشسته هیئت جانبازان و معلولین اصفهان قول همکاری با این تیم در دور دوم مسابقات را داده بود، نه تنها این موضوع محقق نشد که وعده های بی عمل و قول های بی نتیجه مسئولان باعث دلخوری بازیکنان این تیم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، پس از اعزام دردوراول مسابقات جام حذفی کشور که در شهرستان یاسوج برگزار شد، مسؤل کمیته والیبال نشسته هیئت جانبازان و معلولین اصفهان هیئت استان مدعی شد "ما هزینه ای برای اعزام نداریم و حتی مبلغ 6 میلیون ریال هزینه ای را که وعده پرداخت آن در دور اول داده بودند را هم پرداخت نکردند.
مسئولان این کمیته به رغم قولی که در این زمینه داده بودند، در قبال آن به مسئولان تیم والیبل نشسته اصفهان گفتند: "فعلا پولی نداریم ولی چون دوردوم قصدداریم میزبانی را برعهده بگیریم لذاحتمادر دور دوم جبران می کنیم"، اما دوردوم نیز که در مورخ ٢۴ مرداد در اصفهان برگزار شد با وعده های بی عمل مسئولان این هیئت مواجه شد به طوری که در اقدامی عجیب این هیئت در استان اصفهان نیازهای اولیه تیم منتخب اصفهان را فراهم نکرد و در وضعیت غیر مناسبی، این تیم بجای پیراهن ورزشی شماره دار، با کاور وارد مسابقات شد که به تبع آن ب مخالفت داوران برای حضور بازیکنان این تیم در زمین بازی مواجه شد.
سپس با رایزنی های خود بازیکنان و مربی و سرپرست تیم با داور و ناظر بازی ها اجازه شرکت در مسابقه برای تیم اصفهان داده شد، اما این بی تدبیری مسئولان هیئت جانبازان و معلولین استان اصفهان موجب آبروریزی والیبال نشسته این شهر فرهنگ مدار در مقابل سایر تیم های شرکت کننده در دور دوم مسابقات شده و به رغم اعتراض های بازیکنان وافراد دلسوز، مسئولی در این خصوص پاسخگویی تیم والیبال نشسته استان اصفهان نبود.
با این مقدمه، بی شک چند سئوال در ذهن ایجاد می گردد که ذکر آن ها هرچند که امیدی به پاسخ گویی از سوی هیئت جانبازان و معلولین استان اصفهان وجود ندارد، خالی از لطف نیست:
۱- بازیکنان وجانبازان تیم والیبال نشسته استان تاکی باید با اقدامات جزیره ای هیئت استان ،شاهد ارتقاء این رشته که تاکنون در این دوره از مسابقات در شرایط سخت و با کمترین حمایت این هیئت، قهرمان دومرحله جام حذفی شده واز ٣٢ تیم شرکت کننده جز هشت تیم راه یافته قرارگرفته، شوند؟
۲ – یا هیئت رئیسه فعلی یارای مدیریت این هیئت را دارند؟ که اگر بلی، پس در خصوص اتفاقات رخ داده پاسخ مقتضی ارایه کنند و اگر هیئت رییسه فعلی توانایی مدیریت ،حمایت و اعزام والیبال نشسته را جهت شرکت در مسابقات را نداشته و ندارند، چرا اعلام آمادگی نمودندکه یک مرحله با حمایت خیرین ودرمرحله دوم لباس های دست چندم بازیکنان را بافراخوان جمع کنند و در مسابقات "چه افتضاحی که نپرس" شرکت نمایند؟
۳- چطور هیئت های دیگراست ها همه تیم ها را مدیریت می کنند، ولی درهیئت اصفهان باخزانه بی پول روبروهستیم وبارها بهانه های بی پولی راعنوان می نمایند و آبروی بازیکنان که از دلسوزترین و صدیق ترین ورزشکاران هستند را دستخوش این بی تدبیری ها قرار می دهند؟
۴- چراشفافیت درعملکرد هیئت اصفهان نیست و به گونه ای برخورد می کنند که حامیان مالی واسپانسرها بدلیل نگاه های اشرافی گری اعضای هیئت رئیسه ازخیر کمک به حوزه ورزش جانبازان ومعلولین می گذرند وعطایش را به لقایش می بخشند؟
۵- چرا هیئت استان اصفهان برای برخی رشته های خاص مانند بسکتبال با ویلچر، دو میدانی و تیراندازی و... پول داشته وبرایشان از مخابرات و هیئت های دیگر حمایت وپول می گیرد، ولی برای والیبال نشسته اینگونه برخورد نمی کند؟
۶- هیئتی که توانایی تامین هزینه یک مورد مسابقات کشوری(نه پاراآسیایی ونه جهانی) را درطول سال ندارد، به چه کارمی آید وچراصندلی خدمت رابه کادر دیگری نمیدهد؟
۷- مدیران هیئت ها باتوجه به مشکلات عدم تامین بودجه ونداشتن توانایی مالی و درنهایت عدم انجام تعهدات ورزشی به چه دلیل کاندیدای انتخابات هیئت ها می شود؟ مگرچه نفعی در آن وجود دارد که به هر بهایی حاضر به ترک این میزخدمت نیستند؟
در پایان ورزشکاران جانباز و معلول استان اصفهان ازقوه قضائیه انتظاردارند بعنوان مدعی العموم به این موضوع دخالت کرده و عدالت ورزشی را به مدیران اشرافی و احتمالا فراموشکار( بدلیل وعده های داده شده درزمان برگزاری انتخابات) یادآورشوند.
در پایان به نتایج به دست آمده تیم والیبال نشسته استان اصفهان که با وضعیت موصوف، باز هم موفق به کسب عنوان اول و راهیابی به 8 تیم برتر این مسابقات شد می پردازیم:
اصفهان ۳ - کرمان ۰
مشهد ۳ - تهران ۱
مشهد ۳ - کرمان ۱
اصفهان ۳ - تهران ۲
کرمان ۳ - تهران ۰
اصفهان ۳ - مشهد ۱
رده بندی مسابقات در دور دوم بشرح ذیر است:
۱. اصفهان
۲. مشهد
۳. کرمان
۴. تهران

نوشتن دیدگاه