کد خبر: 6890
منتشر شده در دوشنبه, 20 خرداد 1398 17:01
تعداد دیدگاه: 0
نمایندگان-با-کلیات-لایحه-وظایف-و-اختیارات-وزارت-ورزش-موافقت-کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی،کلیات لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را به تصویب رساندند.

به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل از  مهر، در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی کلیات لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مخالفت با این لایحه و غلامرضا کاتب و طیبه سیاوشی در موافقت با این لایحه سخنرانی کردند.

علیرضا رحیمی در مخالفت با این لایحه، گفت: برای وزارت ورزش و جوانان تأسف می‌خورم که وزیر به لایحه با این درجه اهمیت، اعتنایی نداشت و در مجلس حضور نیافت؛ معاونت پارلمانی وزارتخانه نیز بلا تصدی است بنابراین وزارت ورزش و جوانان متناسب با اهمیت این لایحه، باید در مجلس حضور می‌یافت.

وی همچنین افزود: این لایحه تنها چارت تشکیلاتی وزارت ورزش و جوانان است و جامعیت لازم را ندارد.

کاتب و سیاوشی نیز در موافقت با این لایحه بر لزوم تعیین تکلیف این وزارتخانه عریض و طویل تأکید داشتند.

پس از اظهارات مخالفان و موافقان، نماینده دولت گفت: بیش از هشت سال است که این وزارتخانه تجمیع شده اما فاقد قانون است؛ باید این وزارتخانه تعیین تکلیف شود.

محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش با فریاد «دو-دو»، مخالفت خود با این لایحه را اعلام کرد.

در پایان کلیات لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان با ۱۱۲ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

این لایحه دارای ۹ ماده و شامل اهداف تشکیل وزارت ورزش و جوانان، وظایف وزارت در حوزه ورزش، اختیارات وزارت در حوزه ورزش و وظایف و اختیارات وزارتخانه در حوزه جوانان است.