کد خبر: 5706
منتشر شده در شنبه, 24 فروردين 1398 03:07
تعداد دیدگاه: 0

مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال بانوان در پایان بازی‌های مرحله دوم انتخابی المپیک که با حذف ایران همراه بود ادامه همکاری خود با تیم‌های بانوان را برعهده فدراسیون گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل از ایسنا؛حسین عبدی مشاور فنی تیم ملی فوتبال بانوان دردرباره حذف تیم ملی فوتبال بانوان از مرحله دوم انتخابی المپیک و ادامه همکاری خود با تیم‌های ملی بانوان گفت: این موضوع به نوع نگاه فدراسیون بستگی دارد. اگر پیشرفتی حاصل شده می‌توان این همکاری را ادامه داد. هر تصمیمی فدراسیون بگیرد باید از آن راه وارد شد. امیدوارم مشکل خاصی نباشد و بازیکنان فقط بتوانند با هر کسی که به پیشرفت‌شان کمک بیشتری می‌کند، کار کنند.

مشاور فنی تیم‌های ملی بانوان اضافه کرد: قبل از مسابقات بازیکنان تیم زحمت زیادی کشیدند. برنامه‌هایمان را از ۲۷ اسفند شروع کردیم. غیر از جلسات فنی سه نوبت در روز تمرین می‌کردند. در کل ۱۲ روز برای آماده کردن آن‌ها زمان داشتیم و توانستیم تا حدی این کار را انجام دهیم.

او در این مورد افزود: بازیکنان بازی اول هنوز آمادگی ذهنی نداشتند. شاید در دقایق اولیه اشتباهات خودمان باعث شد که تیم حرف به گل برسد اما از دقیقه ۱۵ به بعد تا آخر، بازی دست بچه‌ها بود. اگر توپ‌هایمان درون دروازه می‌رفت با نتیجه پرگل برنده می‌شدیم. آن‌ها در بازی با فلسطین فوق‌العاده کار کردند. اما در بازی آخر در بعضی نقاط زمین به بازیکنان فشار وارد شد و در نتیجه اشتباهات فردی بالا رفت که این موضوع بر کل تیم تأثیر گذاشت.

عبدی به پیشرفت تیم بانوان اشاره کرد و گفت: فیلم بازی گویای نوع بازی و تلاش بازیکنان است. الان تیم از حالتی که فقط دفاع بکند و در دقایق ابتدایی کارش به زحمت بیافتد خارج شده است. به صعود نزدیک بودیم اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. اگر از فشار صعود و استرس آن دور می‌شدیم نتیجه بهتری رقم می‌خورد. هرچند از این نظر نتیجه نگرفتند اما پیشرفت‌شان اصلی‌ترین نتیجه است که باعث شده به خودباوری برسند و پا به پای هر تیمی بازی کنند.

مشاور فنی تیم ملی بر لزوم حمایت از تیم ملی تاکید و بیان کرد: تیم با نوع بازی‌ای که یاد گرفته و با اینکه بر پله اول قرار دارد اما زود پیشرفت کرد و اگر رها شود شتاب پیشرفتش کُند خواهد شد. به همین دلیل باید در تورنمنت‌های مختلف کار کنند. الان با تجربه گران‌بهایی که تیم به دست آورده است و آمادگی‌ای که دارد، نباید رها شود چون در این صورت همه زحمت‌ها و پتانسیل‌ها را از بین برده‌ایم بنابراین باید آن را حفظ و فرصت حضور بازیکنان شایسته در تیم ملی را فراهم کنیم.

انتهای پیام