کد خبر: 22299
منتشر شده در یکشنبه, 10 مهر 1401 13:40
تعداد دیدگاه: 0

در راستای برنامه های دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار کشور و به همت امور ایثاگران مسابقات چهار‌جانبه تحت عنوان جام لاله‌های فوتبال اواسط مهرماه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سعید قاسمی معاون مرکز ملی فوتبال و رئیس ستاد برگزاری این مسابقات با بیان مطلب فوق، گفت: در راستای برنامه های دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار کشور و به همت امور ایثاگران و با همکاری دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال ، مسابقات چهار‌جانبه تحت عنوان (جام لاله‌های فوتبال گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه فوتبال کشور) در روزهای 11 و 12 مهرماه در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار خواهد شد.

وی گفت: این رقابت‌ها با حضور تیم‌های "فجر ورامین"، "شهدای چوار ۶۵ ایلام"، "شهید مهدی رضایی مجد" و "شهدای فوتبالیست" و با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، سازمان بسیج ورزشکاران کشور، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و فدراسیون فوتبال، به میزبانی مرکز ملی فوتبال ایران انجام می‌شود.

قاسمی با اشاره به حضور تیم‌های مذکور، افزود: تیم فجر ورامین در دوران دفاع مقدس 18 شهید را تقدیم انقلاب کرده و ده ها تن از بازیکنان این تیم نیز به عنوان رزمنده در جبهه حضور یافتند که علاوه بر شهدای والامقام، تعداد کثیری از آنان نیز به درجه جانبازی نائل آمدند. همچنین، تیم شهدای چوار 65 ایلام به یاد شهدای واقعه بمباران مسابقه فوتبال چوار ایلام (23 بهمن ماه 1365) تأسیس شده که در این رویداد تلخ؛ 15 نفر از بازیکنان، مربیان، تماشاگران و داور در حین مسابقه به شهادت رسیدند و دهها تن نیز جانباز شدند. تیم شهید مهدی رضایی مجد نیز به یاد کاپیتان پرافتخار تیم ملی جوانان، شکل گرفته که فوتبال و همه جذابیت‌های آن را رها کرد و برای دفاع از آب و خاک کشور به جبهه رفت و به مقام والای شهادت رسید. همچنین، تیم شهدای فوتبالیست به یاد کلیه‌ی شهدای سرافراز جامعه فوتبال تشکیل شده است.

قاسمی ادامه داد: شهدای جامعه فوتبال، افتخارات و اسطوره‌های واقعی این رشته ورزشی و پهلوانان ماندگار جامعه ورزش می باشند و برگزاری این مسابقات، ادای دین کوچکی به ساحت این عزیزان است.

وی درباره نحوه برگزاری مسابقات بیان کرد: مسابقات در رده سنی بالای 40 سال و در دو وقت 40 دقیقه برگزار می‌شود که هر تیم مجاز به استفاده از 5 بازیکن زیر چهل سال می باشد. مراسم افتتاحیه روز دوشنبه یازدهم مهرماه رأس ساعت 13:30 و با حضور مسئولان و اعضای تیم‌ها، یادمان شهدای جامعه فوتبال واقع در مرکز ملی فوتبال ایران گلباران خواهد شد. سپس، تیم های «شهدای چوار ۶۵ ایلام و «فجر ورامین» رأس ساعت 14 بازی افتتاحیه و تیم‌های «شهدای فوتبالیست» و «شهید مهدی رضایی مجد» نیز بازی بعدی را انجام خواهند داد.

قاسمی در پایان گفت: در روز سه شنبه 12 مهرماه، تیم‌های بازنده، مسابقه رده‌بندی را برگزار می کنند و سپس، تیم‌های برنده برای تعیین قهرمان مسابقات به مصاف هم خواهند رفت. بعد از بازی فینال و عصر روز سه شنبه ساعت 30/17 مراسم اختتامیه با حضور مسئولان، مهمانان و تیم‌سهای شرکت کننده، برگزار خواهد شد./انتهای پیام