پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21986
منتشر شده در دوشنبه, 10 مرداد 1401 12:37
تعداد دیدگاه: 0
وزیر ورزش و جوانان:
ویلموتس یک سونامی برای فوتبال بود

وزیر ورزش و جوانان گفت: متاسفانه مسأله ویلموتس برای فوتبال کشور اتفاق ناخوشایندی بود ، امیدوارم که دیگر این اتفاق رخ ندهد و برای مربیان خارجی دیگر که درحال فعالیت هستند با این مشکل مواجه نشویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر سیدحمید سجادی که یکشنبه شب میهمان ویژه برنامه صف اول از رسانه ملی بود با اشاره به فعالیت‌های فدراسیون های نجات غریق و غواصی و طرح جدید دولت برای ساماندهی مناطق ساحلی کشور توضیح داد: این فدراسیون همه ساله در کنار ما و در استان های شمالی به ویژه گیلان، مازندران و گلستان در حال انجام ماموریت های مختلف و خدمت‌رسانی است.
وی ادامه داد: ما سایت‌های مختلفی در این استان ها داریم که با حضور منجیان غریق در اختیار مردم عزیز ایران قرار می دهیم. هزاران نفر نیز هستند که داوطلبانه آماده همکاری با ناجیان غریق ما هستند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اجرای طرح جدید در سه استان شمالی و استان های جنوبی دارای ساحل بیان کرد: این طرح نیازمند حمایت مالی بود که در هیات دولت مطرح‌ و مورد حمایت رییس محترم جمهور قرار گرفت.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری بر بهره برداری مناسب از سواحل کشور توسط مردم در کمال آرامش گفت: برهمین مبنا طرح عنوان شده که به 200 میلیارد تومان پول نیاز داشت مورد موافقت آیت الله رییسی قرارگرفت، بنابراین با همکاری فدراسیون نجات غریق این طرح قابلیت اجرا دارد و منجیان غریق به خوبی تجهیز می‌شوند.

دکتر سجادی افزود : در همین ارتباط سامانه ای در اختیار گردشگران قرار می گیرد که در صورت هرگونه حادثه بتوانند اطلاع رسانی کنند. این در حالی است که در اجرای آزمایشی این طرح در کمتر از دو دقیقه ناجیان ما در محل حادثه حاضر شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح شرایط تحویل وزارت ورزش و جوانان از دولت قبل پرداخت و توضیحاتی را در خصوص اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی که در روزهای آخر دولت قبل ابلاغ شده بود ارایه کرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در روزهای آغازین فعالیت من در وزارت ورزش و جوانان در دولت سیزدهم، خیلی ها اعتقاد داشتند، این اساسنامه باید خیلی زودتر از این با وجود اینکه مصوب شده بود ابلاغ می شد.

وی همچنین شرایط نامطلوب دو تیم استقلال و پرسپولیس در آغازین روزهای فعالیتش در این وزارتخانه را یادآور شد و گفت: از سال 2016 هیچ گونه کاری برای این دو باشگاه انجام نشده بود که با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس امروز خوشبختانه نظام باشگاه‌داری تصویب شد و توانستیم اقدام موثری را برای دو باشگاه انجام دهیم به طوریکه این دوباشگاه بعد از سال‌ها وارد فرابورس شدند.

دکتر سیدحمید سجادی در ادامه سخنانش به تعهدات فوتبال کشورمان به ویلموتس اشاره و آن را سونامی توصیف کرد و افزود: متاسفانه این مسأله برای فوتبال کشور اتفاق ناخوشایندی بود که امیدوارم که دیگر این اتفاق رخ ندهد و برای مربیان خارجی دیگر که درحال فعالیت هستند با این مشکل مواجه نشویم.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون دو میلیون یورو به ویلموتس و ‌دستیارانش پرداخت شده اظهار داشت: هنوز مبلغ بزرگ دیگری نیز باقی مانده که باید پرداخت شود. متاسفانه به این مبلغ قرارداد، 32 میلیارد تومان مالیات تعلق گرفته شده و فدراسیون هم اکنون بدهکار اداره مالیاتی است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار امیدواری امیدواری کرد که روزی دست دلال ها از فوتبال ایران کوتاه شود تا ورزش کشور به ویژه فوتبال با این مشکلات مواجه نشود.

وی در ادامه به مشکلات فوتبال کشور و مسائلی که وزارت ورزش و جوانان با آن مواجه است اشاره کرد ، افزود: بخاطر قرارداد ویلموتس شش دانگ ساختمان فدراسیون فوتبال به شستا تعلق گرفته و در سوابق مالی فدراسیون موجود است که پیش از این 24 میلیارد به شرکت شستا پرداخت شده است.این درحالی است که به گفته سرپرست فدراسیون، ارزش ساختمان فدراسیون هم اکنون 120 میلیارد تومان است و همه این پول ها از جیب فدراسیون رفته و هنوز ما بدهکار هستیم.

دکتر سیدحمید سجادی با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم عدالت محوری است تاکید کرد: درحال حاضر مراقب هستیم که ورزش کشورمان دیگر، شاهد چنین ضررهایی نشود و چنین فجایعی برای ورزش به ویژه فوتبال رخ ندهد.

وی این نکته را مورد توجه قرار داد که ورزش و تمامی بودجه آن متعلق به مردم است و با این اتفاقات مردم عزیز کشورمان بسیار متضرر شده اند. وزیر ورزش و جوانان افزود: منتظر هستیم که نهادهای نظارتی با مسببان این اتفاق برخورد کنند و این قول را هم می دهیم که در جام جهانی کنار فدراسیون فوتبال هستیم و هر آنچه که لازم باشد طبق دستور دکتر رییسی و دکتر مخبر در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می دهیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: این تیم در جام جهانی نماینده ایران است و ما وظیفه داریم به بهترین شکل از ملی پوشان فوتبال کشورمان حمایت کنیم.

وی افزود: تکلیف کادر فنی تیم ملی نیز مشخص است و طبق جمع بندی که خود هیات رییسه انجام داد آقای اسکوچیچ در تیم ملی می‌ماند و ما نیز وظیفه داریم از این تصمیم حمایت کنیم تا یک تیم شایسته روانه قطر شده و سه بازی خوب در این رویداد مهم توسط فوتبالیست‌های کشورمان به نمایش گذاشته شود.

دکتر سجادی خاطر نشان ساخت: جلسه خوبی با سرپرست فدراسیون داشتیم که خبرهای خوبی از این جلسه داریم. یکی از مباحث ما در این جلسه درخصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها است که زیرساخت های لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه ایجاد شود که با حفظ ارزش‌ها و امنیت کافی بتوانند در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

وی گفت: درخصوص استفاده از کمک داور ویدیویی، آقای ماجدی گفتند که چند شرکت هستند که می توانند این تجهیزات را در اختیار ما بگذارند. ما نیز ضمن ارزیابی نهادهای امنیتی، بررسی‌های خود را انجام خواهیم داد و این شرکت ها را بررسی می کنیم که در صورت انجام کارها بتوانیم نیمه فصل دوم کمک داور ویدیویی را در لیگ داشته باشیم.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش به بیان اقدامات صورت گرفته برای خصوصی سازی سرخابی‌های پایتخت پرداخت و گفت: یکی از قول‌های دکتر رییسی رییس محترم جمهوری در جمع ورزشی‌ها ، واگذاری باشگاه‌ها بود که این امر در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس محقق شد. شرکت خصوصی سازی طبق برنامه ای که به ما داده است به زودی بخش دیگری از این باشگاه‌ها واگذار خواهد شد.

وزبر ورزش و جوانان افزود: یکی از اتفاقات دیگر درخصوص تبلیغات محیطی برای ورزشگاه‌ها است که تفاهم نامه‌هایی بین فدراسیون فوتبال و باشگاه ها بسته شد و این امتیاز به هر دو باشگاه سرخابی داده شد که هر کدام از این دوباشگاه می توانند برای خود درآمدزایی کنند و تبلیغ بگیرند. همکاری خوب فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش و شرکت توسعه باعث شد که موضوع تبلیغات محیطی حل شود. آقای ماجدی اعلام کرده این آمادگی برای سایر باشگاه‌ها نیز فراهم است.

وی درخصوص ایجاد شرایط مناسب برای استفاده عموم مردم از مجموعه های ورزشی گفت: مجموعه خاطره ساز آزادی که از سال 1353 در بازی های آسیایی تهران مورد استفاده قرار گرفته، امروز با افتخار اعلام می کنیم که بعضی از محوطه های این مجموعه را برای انجام ورزش در اختیار مردم قرار داده ایم.

دکتر سجادی گفت: با دستور رییس جمهور و طبق برنامه ریزی انجام شده این اماکن به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته ضمن اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی و تاکید بر ترغیب مردم به پرداختن به ورزش، این اهتمام صورت گرفت که بسیاری از ورزشگاه‌ها افزایش تعرفه نداشته باشند.

وی درخصوص بازسازی مجموعه‌های ورزشی به منظور استفاده بهینه از آنها به اقدامات صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و افزود: برخی از ورزشگاه‌های ما از جمله مجموعه آزادی دچار فرسودگی و با مشکلاتی مواجه بودند که خوشبختانه توانستیم بخش‌هایی از ورزشگاه ها از جمله استخرآزادی را با کمترین هزینه تعمیر کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: حدود پنجاه سال از احداث استادیوم آزادی می گذرد. این ورزشگاه درتامین برق نیز با مشکل مواجه بود که پس از بررسی با پیمانکار برای رفع مشکلات برقی این استادیوم نیز قرارداد بسته شد و به زودی شاهد بهبود شرایط این مجموعه ورزشی خواهیم بود.

وی همچنین سخنانش به احداث دو کمپ بین المللی توسط فدراسیون کشتی اشاره کرد و گفت: این دو کمپ استاندارد بین المللی احداث شده هم اکنون مورد استفاده تیم‌های خارجی نیز قرار می‌گیرد و جزو سرمایه‌های ارزشمند ورزش کشور محسوب می شود.

دکتر سجادی با نامطلوب خواندن پیست دوومیدانی استادیوم آزادی اظهار داشت: بازسازی این پیست در دستور کار است و ان‌شاءالله به زودی انجام و در اختیار علاقمندان این رشته قرار خواهد گرفت.

وی تعیین تکلیف استادیوم نیمه تمام بانوان در مجموعه ورزشی آزادی را یکی دیگر از برنامه‌های حوزه ورزش اعلام کرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه جامعه ورزش به دولت دکتر رییسی امید بسته است، گفت: شبانه روز تلاش می کنیم تا هم اکنون که فرصت خدمت داریم بتوانیم قدم‌های مثبتی را برداریم. حالا که سکان ورزش کشور به دست ما سپرده شده همه تلاش خود را انجام می دهیم که بتوانیم موفق باشیم.

وی گفت: بالغ بر 5 هزار پروژه ورزشی نیمه تمام سنگین در کشور داریم که برای تکمیل و احداث این ورزشگاه ها برنامه ریزی کرده ایم. در این راستا یک آمایش سرزمینی انجام شده و می دانیم که در کجای کشور به چه زمین و ورزشگاهی نیاز داریم.

دکتر سجادی افزود: 621 پروژه طی هفت ماه به بهره برداری رساندیم و با همه زحمت‌هایی که از قبل کشیده شده است سرانه ورزشی ما 75 صدم متر به ازای هر نفر رسیده است. برخی استان‌های ما مثل تهران و البرز خیلی مظلوم واقع شده است.

دکتر سید حمید سجادی با اعلام فعال سازی ستاد خیرین ورزش یار به منظور تکمیل ورزشگاه های نیمه تمام اظهار داشت: برخی از ورزشگاه‌های نیمه تمام ما معارضین مختلفی دارد که متاسفانه مانع روند پیشرفت احداث این ورزشگاه‌ها می شود.

وی افزود: برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا از بخش خصوصی بهره بگیریم و درهمین راستا برخی از ورزشگاه‌ها را بتوانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم. این ورزشگاه‌ها می‌تواند به صورت مشارکتی به آنها داده شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ورزشگاه‌های خوبی در سطح کشور مزین بنام قهرمانان کشور وجود دارد که نیمه تمام باقی مانده و بعد از گذشت چندین سال شایسته نیست که این ورزشگاه ها در چنین شرایطی باقی بماند.

وی در ادامه سخنانش درخواست‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این وزارتخانه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: وکلای مردم در خانه ملت به واقع انتظار درستی از وزارت ورزش دارند که ورزشگاه های نیمه تمام حوزه انتخابیه خود به زودی تکلیفشان مشخص شود و به بهره برداری برسد. امیدوارم که به زودی بتوانیم بخش قابل توجهی از این ورزشگاه ها تکمیل شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.

دکتر سیدحمید سجادی درخصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان نیز گفت: آموزش های مختلفی را برای حوزه جوانان در نظر گرفتیم و با فعال کردن سمن ها اقدامات مثبتی در این حوزه صورت گرفته است.

وی گفت: دکتر رییسی رییس محترم جمهوری قول دادند که جایگاه جوانان ارتقا پیدا کند و امروز معاون جوانان ما دبیر شورای عالی جوانان شده است و این نشان‌دهنده ارتقای جوانان در دولت سیزدهم است.

دکتر سجادی افزود: هدف ما این است که با ایجاد قرارگاه جوانان بتوانیم برخی از درخواست های جوانان از جمله بحث ازدواج و اشتغال را رفع کنیم. در این میان توانستیم که با نهادهای مختلف تفاهم نامه های خوبی در حوزه جوانان منعقد کنیم.

وی در ادامه سخنانش گزارشی از سفری که به اتفاق دکتر صالحی امیری به سوییس داشت ارائه کرد و گفت: در جریان این سفر با برخی از مسوولان فدراسیون های جهانی از جمله ژیمناستیک و دوچرخه سواری دیدارهایی داشتیم که صحبت‌های خوبی انجام شد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص برگزاری مجامع عمومی و انتخاباتی نیز گفت: درحال حاضر با کمک معاونت قهرمانی مقدمات اولیه برای برگزاری انتخابات دو فدراسیون ژیمناستیک و دوچرخه سواری صورت گرفته و همچنین برای برگزاری انتخابات دیگر فدراسیون ها نیز از این به بعد با نظم خاصی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه