جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21444
منتشر شده در چهارشنبه, 10 فروردين 1401 13:10
تعداد دیدگاه: 0

حضور هواداران در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برای تماشای بازی ایران و لبنان با مشکلات زیادی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که جنبه تشریفاتی هم داشت به مصاف لبنان رفت و در یک بازی آسان موفق شد این تیم را با ۲ گل سردار آزمون و علیرضا جهانبخش شکست دهد. اتفاق مهمی که در خصوص بازی ایران و لبنان رخ داد برگزاری آن در شهری غیر از تهران بود. مشهد در شرایطی به عنوان میزبان دیدار ایران و لبنان انتخاب شد که انتظار می‌رفت بتواند میزبان شایسته‌ای برای این بازی باشد؛ به خصوص اینکه رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال نیز است؛ اما در بازی ایران و لبنان به قدری هرج و مرج و بی‌برنامگی وجود داشت که یکی از روزهای تاریک فوتبال ایران رقم خورد.

علی‌اکبر هاشمی جواهری که به تازگی مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی را بر عهده گرفته در توجیه هرج و مرج‌های پیرامون بازی ایران و لبنان گفت: «به جای اینکه به حواشی بپردازیم باید فکرمان را به این معطوف کنیم که تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران صعود مقتدرانه‌ای به جام جهانی داشت.»

هر چند صعود مستقیم تیم ملی موجب شادی همه مردم کشورمان شد اما بحث مدیریت و برگزاری مسابقات موضوعی دیگری است که کشورمان هنوز نتوانسته به استانداردهای لازم در این زمینه دست یابد، ضمن آنکه پیش از برگزاری دیدار با لبنان صعود تیم ملی در دیدار با عراق (۷ بهمن ۱۴۰۰) قطعی شده بود و بازی با لبنان جنبه تشریفاتی داشت و مسوولان برگزار کننده در مشهد می‌توانستند برنامه‌ریزی بهتری در برگزاری این دیدار داشته باشند.

تصاویری که از حضور هواداران در ورزشگاه امام رضا (ع) منتشر شد، نشان می‌داد بر خلاف گفته مسئولان مبنی بر اینکه تنها به میزان ۵۰ درصد ظرفیت سکوهای این ورزشگاه بلیت فروخته شده؛ تقریباً همه سکوها پر از تماشاگر بود. چگونه می‌شود حدود ۱۰ هزار بلیت فروخته شود؛ اما تعداد تماشاگری که توانسته بودند بازی ایران با لبنان را از نزدیک تماشا کنند بیشتر از ۲۰ هزار نفر بودند؟ این در حالیست که تعداد قابل توجهی از هوادارانی که بلیت تهیه کرده بودند موفق به ورود به ورزشگاه امام رضا (ع) نشدند و ۱۰ هزار نفر که تعداد کمی هم نیست، بدون بلیت و در بین دو نیمه موفق به حضور در ورزشگاه شدند. از طرفی در شرایطی که کشور همچنان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند اما اکثریت تماشاگران حاضر در این ورزشگاه فاقد ماسک بودند و مسئولان برگزاری باید به این موضوع توجه لازم را داشتند.

در شرایطی که ورزشگاه امام رضا(ع) جزو معدود ورزشگاه‌های استاندارد کشور است، اما مسئولان فدراسیون فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و همین‌طور هیات فوتبال این استان از برگزاری یک بازی تشریفاتی عاجز ماندند. بخش خنده‌دار و البته تأسف‌آور ماجرا آنجاست که طی سال‌های گذشته تا به امروز فدراسیون فوتبال، چندین بار درحواست میزبانی از جام ملت‌های آسیا را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده است. اوج تناقض در فوتبال ایران به صحبت‌های احسان اصولی در اسفند سال گذشته برمی‌گردد. وی در حاشیه مجمع سالانه هیأت فوتبال خراسان رضوی از درخواست برای میزبانی ایران از جام ملت‌های آسیا خبر داده بود. وی همچنین گفته بود که انتخاب مشهد به عنوان میزبان دیدار ایران و لبنان سیاستی است که در هیات رییسه فدراسیون دنبال شد.

متأسفانه سیستم برگزاری مسابقات در کشور اعم از رقابت‌های باشگاهی و ملی به شکل کاملاً منسوخ شده‌ای انجام می‌شود. در لیگ برتر این مشکلات به بدترین شکل وجود دارد و سازمان لیگ فوتبال کشور که متولی برگزاری رقابت‌های باشگاهی است به تنها چیزی که فکر می‌کند، دریافت سود میلیاردی از تبلیغات محیطی است و خبری از ساماندهی حضور هواداران در ورزشگاه‌ها نیست. در خصوص میزبانی از مسابقات تیم ملی هم چنین وضعیتی وجود دارد و تنها تفاوتی که وجود دارد این است که شرایط برگزاری مسابقات ملی در ورزشگاه آزادی کمی بهتر از سایر ورزشگاه‌ها است.

باید امیدوار بود به اینکه روزی فرا برسد که در فوتبال کشور هر شخصی و هر چیزی سر جایش خودش باشد تا حداقل میزبانی از یک بازی تشریفاتی تا این حد با مشکل همراه نشود؛ اتفاقی که به نظر نمی‌رسد حداقل در آینده‌ای نزدیک رخ دهد. در نهایت اینکه با وجود بی برنامگی مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال خراسان رضوی در میزبانی از بازی ایران و لبنان، فدراسیون فوتبال که همچنان بدون رئیس و با سرپرست به فعالیت خود ادامه می‌دهد مقصر اصلی اتفاقات این بازی محسوب می شود؛ چرا که هیات رییسه فدراسیون که رییس هیات فوتبال خراسان رضوی هم عضو آن است تصمیم به برگزاری بازی ایران و لبنان در مشهد گرفت؛ هر چند اگر این بازی در هر شهری به جز تهران هم برگزار می‌شد هم این اتفاقات رخ می‌داد./ ایرنا

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه