شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1863
منتشر شده در دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 00:19
تعداد دیدگاه: 0
ساکت:

نایب‌رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان و مسئول کمیته فنی مسابقات ورزشی جانبازان و معلولان شهرهای خواهرخوانده اصفهان از حضور بیش از 240 ورزشکار برای شرکت در این دوره از مسابقات خبر داد . به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حمیدرضا ساکت پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان...

نایب‌رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان و مسئول کمیته فنی مسابقات ورزشی جانبازان و معلولان شهرهای خواهرخوانده اصفهان از حضور بیش از 240 ورزشکار برای شرکت در این دوره از مسابقات خبر داد .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حمیدرضا ساکت پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که فی مابین فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان و شهرداری اصفهان بامضا رسیده است، تمام امور اجرایی این مسابقات بر عهده شهرداری اصفهان و مباحث فنی و پیگیری امور بین‌الملل نیز بر عهده فدراسیون و کمیته ملی پاراالمپیک است.
وی با اشاره به این که به علت وجود ظرفیت فنی و استعدادهای موجود در اصفهان، نمایندگی امور فنی مسابقات نیز به هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان سپرده شد،اظهار کرد: در ابتدا پیشنهاد شد این مسابقات در رشته‌های بسکتبال باویلچر، والیبال نشسته (آقایان و بانوان)، تیراندازی، تنیس روی میز و فوتسال ناشنوایان برگزار شود اما تصمیم گرفتیم برای حفظ سطح کیفی مسابقات، فقط رشته‌هایی را برگزار کنیم که حداقل ۴ تیم خارجی برای شرکت در آن اعلام آمادگی کنند که در دو رشته والیبال نشسته و بسکتبال باویلچر آقایان به این حدنصاب رسیدیم.
وی افزود: در هر رشته دو سهمیه به تیم‌های اصفهانی اختصاص یافت. در رشته بسکتبال باویلچر تیم‌های روسیه، عراق، چین، مالزی و ارمنستان و تیم‌های پیام مخابرات و بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان حضور دارند. با انصراف تیم تایلند به دلیل همزمانی شرکت این تیم در تورنمنت امارات هم، ایثار قم جایگزین این تیم شد.
ساکت تصریح کرد: اکثر ملی‌پوشان بسکتبال باویلچر در قالب این سه تیم ایرانی در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد و در بخش داوری نیز اولویت ما استفاده از داوران استان اصفهان بود که این داوران سهم ۶۰ تا ۷۰ درصدی در قضاوت این رقابت‌ها خواهند داشت.
وی بیان داشت: در رشته والیبال نشسته هم تیم‌های آلمان و روسیه (تیم‌های پنجم و ششم رنکینگ جهانی)، عراق (نایب‌قهرمان آسیا)، مصر (قهرمان آفریقا)، ذوب‌آهن و گز سکه اصفهان با هم رقابت خواهند کرد. البته تیم مصر هنوز زمان ورورد خود را به ما اعلام نکرده است که در صورت انصراف احتمالی این تیم، تیم جوانان و یا منتخبی از سراسر کشور را جایگزین مصر خواهیم کرد.
مسئول کمیته فنی مسابقات ورزشی جانبازان و معلولان شهرهای خواهرخوانده اصفهان ادامه داد: مراسم افتتاحیه مسابقات از ساعت ۱۷ فردا دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن شهدای مخابرات برگزار می‌شود. مرحله مقدماتی رقابت‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و مرحله نیمه‌نهایی نیز صبح روز پنجشنبه انجام خواهد شد. دیدارهای فینال و مراسم اختتامیه نیز به دلیل تداخل با مسابقات لیگ برتر فوتبال، صبح روز جمعه برگزار خواهند شد.
وی در مورد برنامه این ستاد برای افزایش رشته‌های ورزشی این مسابقات در سال‌های آینده گفت: در این مورد دو نکته مدنظر ما بود. یکی ظرفیت و نیاز تیم‌های میهمان و دیگری نیاز و فرصتی که در کشور خودمان وجود دارد. وقتی این دو پارامتر را با هم تلفیق کردیم به این نتیجه رسیدیم که در هر رشته به حدنصاب رسیدیم اقدام به برگزاری مسابقات کنیم.

نوشتن دیدگاه