پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1798
منتشر شده در پنج شنبه, 20 فروردين 1394 20:16
تعداد دیدگاه: 0
یحی گل محمدی:

همراز: هفته بیست و پنجم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، فردا(جمعه) با انجام دو بازی آغاز می‌شود. در بازی مهم روز جمعه استقلال پس از دو شکست متوالی مقابل ذوب‌آهن اوج گرفته قرار می‌گیرد. آبی‌پوشان پایتخت تا حد زیادی از کورس قهرمانی عقب افتاده‌اند و حالا باید تلاش کنند که شانس سهمیه آسیایی را از دست...


همراز: هفته بیست و پنجم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، فردا(جمعه) با انجام دو بازی آغاز می‌شود.

در بازی مهم روز جمعه استقلال پس از دو شکست متوالی مقابل ذوب‌آهن اوج گرفته قرار می‌گیرد. آبی‌پوشان پایتخت تا حد زیادی از کورس قهرمانی عقب افتاده‌اند و حالا باید تلاش کنند که شانس سهمیه آسیایی را از دست ندهند.

استقلال اگر برابر ذوب‌آهن امتیاز از دست دهد، شانس کسب سهمیه‌اش هم کاهش پیدا می‌کند و این چیزی نیست که هواداران استقلال نسبت به آن ساکت باشند. بدون شک امیر قلعه‌نوعی در این دیدار با استفاده از کرار جاسم تلاش می‌کند تا میانه میدان را در اختیار بگیرد و ٣ امتیاز این دیدار را کسب کند.در سوی دیگر این میدان ذوب‌آهن قرار دارد که با توجه به عملکرد رو به رشدش تا آستانه کسب سهمیه آسیایی آمده است.

در دیگر بازی امروز دو تیم قعرجدولی نفت‌مسجدسلیمان و راه‌آهن به مصاف یکدیگر می‌روند. گفتنی است، دیدار نفت مسجدسلیمان و راه‌آهن ساعت ١٧:٣٠ و بازی استقلال و ذوب‌آهن ساعت ١٩ روز جمعه برگزار می‌شود.

حالا تیمی که یحیی گل‌محمدی ساخته و این‌روزها در لیگ‌برتر می‌درخشد،‌ شاید یکی از زیباترین بازی‌ها را در چند ‌سال اخیر فوتبال ایران ارایه دهد.

این تیم که در ابتدای فصل در قعر جدول دست‌وپا می‌زد،‌ حالا به مدعیان قهرمانی چسبیده و فردا نیز باید در یکی از مهم‌ترین دیدارهای خود مقابل استقلال قرار بگیرد. سرمربی ذوب‌آهن که با روی کار آمدن برانکو در پرسپولیس دیگر شانس بازگشت به این تیم برای فصل آینده را از دست داد،‌ معتقد است، تیمش می‌تواند، هم از طریق لیگ و هم جام حذفی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فکر کند. گفت‌و‌گوی خبرنگارما با یحیی گل‌محمدی را در ادامه می‌خوانید:


‌ در یک دیدار حساس فردا باید به مصاف استقلال بروید. دراین‌باره صحبت کنید.


بازیکنان ما انگیزه خوبی برای این دیدار دارند و امیدوارم که بازی خوبی از آب در بیاید. هم ما و هم استقلال به‌شدت به ٣ امتیاز این دیدار احتیاج داریم و فقط امیدوارم بازی برنده داشته باشد تا حداقل یک تیم به هدفش برسد. ما هم قطعا در ادامه روندرو به‌رشد خود برای پیروزی به میدان می‌رویم.


‌ ‌ استقلال در ٢ بازی اخیر خود شکست خورده،‌ این مسأله برگ برنده شما محسوب می‌شود؟


تصور نمی‌کنم بازی‌های گذشته تأثیر چندانی روی بازی استقلال بگذارد. ما روی نقاط ضعف و قوت این تیم تمرکز می‌کنیم،‌ نه این‌که به باخت‌های گذشته آنها کار داشته باشیم. باخت برای همه تیم‌ها رخ می‌دهد و مهم درآمدن از بحران است.


‌ ‌ نحوه بازی تیم شما و نتایجی که می‌گیرید،‌ مورد تحسین خیلی از کارشناسان قرار گرفته است. این نحوه بازی را از تیم یا مربی خاصی الگو گرفتید؟


من از تیم خاصی الگوبرداری کردم و نه از مربی خاصی. البته کار گواردیولا و مورینیو و سایر مربیان اروپایی را دنبال می‌کنم اما نحوه بازی تیمم به خودم مربوط می‌شود. ما بازیکنانی داریم که به این نحوه بازی مرتبط هستند و وقتی ابزار باشد، تیم همان‌طور که مربی می‌خواهد بازی می‌کند. مالکیت توپ ما در زمین بالاست و همین باعث شده که بازی تماشاگر پسندی را ارایه دهیم.


‌ ‌ اخیرا جواد نکونام از تیم‌ملی خداحافظی کرد،‌ دقیقا به‌نحوی که شما و خیلی از بزرگان دیگر فوتبال ما غریبانه خداحافظی کردید ...


چون جواد نکونام خیلی ناگهانی تصمیم گرفت،‌ کسی آمادگی این را نداشت که در بازی با سوئد برای او مراسمی برگزار کند اما نکونام با بازی‌هایی که در این چند‌سال انجام داد به اسطوره فوتبال ملی ما تبدیل شد. بازیکنان جوان باید از جواد به‌عنوان الگو استفاده کنند و فدراسیون نیز در آینده یک بازی تدارکاتی در شأن نکونام برای او برگزار کند.


‌ ‌ نظرتان درباره کی‌روش و مسائل پیرامون جدایی‌اش چیست؟


این‌روزها فوتبال ما پر شده از اظهارنظرها درباره رفتن یا ماندن کی‌روش. به نظرم این فضایی که به وجود آمده جالب نیست،‌ اگرچه بهترین گزینه در شرایط فعلی برای فوتبال ایران همین مربی است. باید شرایط ماندنش توسط فدراسیون فراهم شود چون صلاح فوتبال ما در این است. حالا این‌که برخی روی منافع شخصی می‌گویند او بماند یا نه به من ارتباطی ندارد اما کسی الان نمی‌تواند جای کی‌روش را بگیرد.


‌ ‌ چند باری قبلا بحث مربیگری شما در تیم‌ملی به‌عنوان دستیار کی‌روش مطرح شده بود اما این ماجرا هیچ‌وقت جدی نشد. چرا؟


اتفاقا در چند دوره این موضوع خیلی جدی دنبال شد اما دیگر من سرمربی ذوب آهن شدم و به نیمکت تیم‌ملی فکر نمی‌کنم. حالا هم ابتدا باید تکلیف خود کی‌روش مشخص شود و بعد درباره آینده او و دستیارانش صحبت کنیم.


‌ برانکو ایوانکوویچ،‌ سرمربی سابق شما در تیم‌ملی هدایت تیمی را برعهده گرفت که قبلا بازیکن و سرمربی‌اش بودید.


برانکو مربی شناخته شده‌ای است و برای پرسپولیس هم گزینه خوبی محسوب می‌شود. واقعا وقتی این خبر را شنیدم،‌ خوشحال شدم و در اولین فرصت سعی می‌کنم که نزد او بروم و بعد از ٩‌سال با این مربی صحبت کنم. شاید یکی از بهترین خاطرات من یعنی گلزنی در جام‌جهانی ٢٠٠٦ وقتی بود که برانکو روی نیمکت تیم‌ملی حضور داشت.


‌ اما خیلی‌ها از شما به‌عنوان گزینه اصلی پرسپولیس برای فصل آینده سخن می‌گفتند!


واقعا مهم نیست که چه کسی سرمربی پرسپولیس شود و برای کسی که واقعا پرسپولیسی باشد،‌ مهم این است که تیمش موفق شود. من هم قطعا از سرمربیگری برانکو حمایت می‌کنم چون یک سرمربی به تنهایی نمی‌تواند همه بارها را به دوش بکشد. هیچ‌وقت هم به دنبال این نبودم که به پرسپولیس برگردم و این موضوع فقط از سوی رسانه‌ها مطرح شده بود.


‌ ‌ البته هنوز خیلی از پیشکسوتان و کارشناسان، دوره‌ای که شما در پرسپولیس بودید را یکی از بهترین دوران این تیم در چند‌سال اخیر عنوان می‌کنند و حتی رویانیان از اخراج شما به‌عنوان بزرگترین اشتباهش نام برده است.


اتفاقاتی که در دوره حضور من روی نیمکت پرسپولیس رخ داده تمام شده و باید به رویانیان و دیگر دوستان بگویم که این صحبت‌ها به جز این‌که داغ من و هواداران را تازه کند، هیچ تأثیر دیگری ندارد. من در آن مقطع توانستم پرسپولیس را از بحران درآورم اما مرا نخواستند، دیگر حسرت خوردن هم فایده‌ای ندارد. شاید روزی بار دیگر قسمت شد که به نیمکت تیم محبوبم برگردم.


‌ ‌ شاید شرایط شما شبیه علیرضا منصوریان باشد. او بعد از برد تیمش مقابل استقلال احساس خفگی کرده و بسیار از باخت استقلال ناراحت بوده است. شما بعد از شکست پرسپولیس چنین حسی نداشتید؟!


قطعا من مثل منصوریان احساس خفگی نکردم اما به‌عنوان یک هوادار پرسپولیس از باخت این تیم هم ناراحت شدم. به‌هرحال فوتبال حرفه‌ای است و من با این‌که یک پرسپولیسی تمام‌عیار هستم،‌ به‌خاطر تعهدم به ذوب‌آهن مجبورم مقابل این تیم قرار بگیرم.

 

 

نوشتن دیدگاه