کد خبر: 15587
منتشر شده در شنبه, 01 آذر 1399 10:18
تعداد دیدگاه: 0
فولاد-باید-بابرنامه‌تر-بازی-کند-استقلال-به-کادر-فنی‌اش-باخت

ایسنا/خوزستان پیشکسوت تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان اینکه نکات فنی زیادی در دیدار دو تیم فولاد...

ایسنا/خوزستان پیشکسوت تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان اینکه نکات فنی زیادی در دیدار دو تیم فولاد و استقلال تهران شاهد نبودیم، گفت: البته در این دیدار فولاد خیلی بهتر از استقلال بازی کرد و استقلال نیز به کادرفنی و تعویض‌های اشتباه باخت.

افشین حاجی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دیدار تیم‌های فولاد و استقلال تهران در هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور، اظهار کرد: با توجه به حساسیت بالایی که این دیدار داشت، همان طور که پیش‌بینی می‌شد، جنگ اصلی روی نیمکت‌های دو تیم بود و نیمکت دو تیم شرایط خاصی داشت.

نکات فنی زیادی در این دیدار ندیدیم

وی ادامه داد: به نظر من تیم استقلال بازی را خیلی محتاط‌تر از فولاد آغاز کرد و بیشتر بازی استقلالی‌ها نیز در نیمه خودی و یک‌سوم دفاعی‌شان شکل می‌گرفت. از آن طرف نیز فولاد تلاش داشت که بازی را به نیمه تیم استقلال انتقال دهد و در مجموع نیز حساسیت بازی باعث شد که نکات فنی زیادی در این دیدار نبینیم. همچنین به دلیل این که استقلال بیشتر در یک سوم دفاعی خود حضور و برنامه‌ریزی داشت، فولاد هم برای پایه‌ریزی حمله، از جلو شروع به پرس می‌کرد. البته تیم‌ها فعلا حالت صد درصدی ندارند و باید چند بازی دیگر انجام دهند تا بدن بازیکنان به شرایط بازی برسد.

فولاد بهتر از استقلال بود

این بازیکن سال‌های دور فوتبال خوزستان خاطر نشان کرد: به نظر فولاد خیلی بهتر از استقلال بازی کرد و مدیریت بازی در اختیار فولاد بود. فولاد در برنامه داشت که از اشتباهات خط دفاع استقلال بهره ببرد و در نیمه دوم نیز فولاد روی اشتباهات فردی استقلال تهران به گل برسد.

فولاد در ادامه لیگ باید بابرنامه‌تر بازی کند

وی با بیان اینکه انتظار از تیم فولاد که ۸۰ درصد ترکیب فصل گذشته خود و کادرفنی‌اش را حفظ کرده است خیلی بیشتر از این است، افزود: فولاد باید تلاش کند در ادامه لیگ با برنامه‌تر از دیدار با استقلال بازی کند و اگر بخواهد همین شیوه را در بازی‌های بیرون از خانه نیز داشته باشد، به مشکل بر می‌خورد و باید تغییراتی در شیوه بازی خود ایجاد کند، هرچند مطمئنم کادر فنی فولاد تدابیر لازم را خواهد اندیشید تا فولاد اینگونه بی‌برنامه بازی نکند. به هر حال مطمئنا هرچه پیش برویم بازی‌های بهتری از فولاد خواهیم دید.

جای شیمبا در استقلال تهران خالی است

حاجی‌پور در پاسخ به این سوال که عملکرد شیمبا را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: شیمبا واقعا بازیکن خوبی است و همیشه گفته‌ام که چرا مسئولان استقلال تهران به دنبال بازیکن خارجی از کشورهای دیگر هستند، در حالی که در خود ایران نیز بازیکنان خارجی‌ای شاغل هستند که می‌توان آن‌ها را به خدمت بگیرند. شیمبا نیز از جمله بهترین بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ایران است و همیشه حسرت این را خوردم که جای او در استقلال تهران خالی است. کولیبالی هم دیگر بازیکنی است که می‌توانست خیلی به درد استقلال‌ تهران بخورد و برایم جای تعجب است که چرا مسئولان استقلال تهران، شیمبا و کولیبالی را ندیده‌اند.

پاتوسی یک مغز متفکر است

وی افزود: پاتوسی هم یک مغز متفکر و بازیکنی است که هر لحظه حضورش در زمین برای تیم مفید است. البته پاتوسی مانند مجاهد خذیراوی است و اگر یک ماه تمرین نکند، زود دچار اضافه وزن می‌شود و استعداد چاقی دارد و در نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم نیز شاهد اضافه وزن او بودیم. به هر حال هرچه پیش برویم، شرایط وزنی او بهتر می‌شود. پاتوسی روزهای اولی که به استقلال تهران آمده بود، خیلی ستاره نبود اما بازی به بازی به یکی از ستاره‌های استقلال تبدیل شد. من فکر می‌کنم در فولاد نیز به چنین شرایطی خواهد رسید و مطمئنا به همان پاتوسی استقلال تبدیل خواهد شد، پاتوسی‌ای که روزهای طلایی در استقلال داشت. به هر حال امیدوارم پاتوسی به روزهای خوب خود برگردد.

فولاد تعویض‌های به موقعی داشت

این بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران با اشاره به عملکرد تیم استقلال، عنوان کرد: به نظر من استقلال برعکس فولاد که تعویض‌های به موقع داشت، تعویض‌های مناسبی نداشت. فولاد برای لحظه لحظه این بازی برنامه داشت اما استقلال بی‌برنامه بود و همین باعث شد که فولاد نهایت استفاده را از اشتباهات فردی بازیکنان استقلال ببرد. همچنین برنامه استقلال در منطقه یک سوم دفاعی خود شکل می‌گرفت و دلخوش به ضد حملات بود و حتی در نیمه اول روی یک ضربه ایستگاهی تا آستانه باز کردن دروازه فولاد هم پیش رفت ولی مدافع فولاد توپ را از روی خط دروازه بیرون کشاند.

استقلال به کادر فنی و تعویض‌های اشتباه باخت

وی ادامه داد: کادر فنی استقلال همگی مدعی هستند اما استقلال به کادر فنی و تعویض‌های اشتباه باخت. ضمن اینکه برخی از بازیکنان استقلال نیز در این شکست تاثیرگذار بودند که البته نمی‌خواهم از بازیکنان خاصی نام ببرم اما وقتی یک بازیکن باتجربه که می‌داند، در بازی حساسی که تیمش یک بر صفر از حریف پیش است باید به دستور سرمربی مبنی بر اینکه نباید خطای بیرون از هجده بدهد، توجه نمی‌کند، همین منجر به شکست یک تیم می‌شود. همچنین به عنوان پیشکسوت استقلال معتقدم که آقای زاهدی‌فر داور این دیدار می‌توانست آن پنالتی دقیقه پایانی را به ضرر استقلال نگیرد، هرچند باید قضاوت را به نظر کارشناسان داوری بسپاریم.

انتهای پیام