کد خبر: 14737
منتشر شده در چهارشنبه, 09 مهر 1399 17:16
تعداد دیدگاه: 0
مردم-باید-حضور-حداکثری-در-ورزش-همگانی-داشته-باشند

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: مردم باید حضور حداکثری در ورزش همگانی...

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: مردم باید حضور حداکثری در ورزش همگانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید احمدی در مراسم اختتامیه پویش سراسری «آماده باش»، اظهار داشت: ورزش همگانی خط مقدم ورزش است و عدم مشارکت در حوزه ورزش های همگانی از سوی مردم چالشی جدی در کشور ما است. البته بسیاری از کشورها با این چالش مواجه هستند.

وی ادامه داد: اهمیت ورزش های همگانی برای ما نسبت به سایر کشورها دوچندان است و با عزم جدی در این مسیر گام بر می داریم. خوشبختانه در دوره جدید فدراسیون ملی ورزش های همگانی شاهد اتفاقات مثبتی هستیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه باید بتوانیم عقب ماندگی های خود را در بخش ورزش های همگانی جبران کنیم، تاکید کرد: اگر در ورزش های همگانی به روز نباشیم، فرصت ها را از دست بدهیم و ظرفیت های خود را فعال نکنیم، جبران کار بسیار سخت خواهد شد.

احمدی ادامه داد: باید حداکثر مردم در ورزش همگانی مشارکت داشته باشند. علت عدم مشارکت به خاطر غفلت در برهه های زمانی مختلف است.

وی با اشاره به اینکه در ورزش همگانی نیازمند ظرفیت سازی جدید هستیم و باید از تجربیات جهانی الگو بگیریم، عنوان کرد: بومی سازی و پیاده سازی این تجربیات باید مدنظر قرار گیرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: همچنین باید ظرفیت های مغفولی که در کشور کمتر به آن ها توجه شده، شناسایی شوند، همه بخش ها پای کار بیایند و در یک مسیر مشخص این ظرفیت ها به کار گرفته شوند. باید بدانیم که شهرداری ها، اموزش و پرورش، دانشگاه ها، بخش کارگری و کارمندی و بسیج از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و با همکاری آن ها می توانیم ظرفیت های بیشتری را حوزه ورزش های همگانی مدنظر قرار دهیم.

احمدی با بیان اینکه قرار نیست یک فدراسیون بار سنگین ورزش همگانی را به دوش بکشد، عنوان کرد: همه فدراسیون ها باید در حوزه ورزش همگانی باید برنامه محور عمل کنند و پای کار بیایند تا وضعیت ورزش همگانی در کشور بهبود یابد و شاهد مشارکت هرچه بیشتر مردم در زمینه فعالیت های ورزشی باشیم.