کد خبر: 14458
منتشر شده در سه شنبه, 25 شهریور 1399 02:57
تعداد دیدگاه: 0
فدراسیون-تیراندازی-برای-مسابقات-اهداف‌پروازی-کیسه-ندوخته-است

سرپرست سایت اهداف‌پروازی هدف از برگزاری مسابقات آزاد اهداف پروازی را راه‌اندازی مسابقات بعد از ۸...

سرپرست سایت اهداف‌پروازی هدف از برگزاری مسابقات آزاد اهداف پروازی را راه‌اندازی مسابقات بعد از ۸ ماه عنوان کرد و گفت: فدراسیون برای این مسابقات کیسه ندوخته است و مقدار ورودی که فدراسیون از تیراندازان می‌گیرد با خدماتی که ارائه می‌شود متناسب است.

سعید مرادی در گفت و گو با ایسنا در مورد هدف ازبرگزاری از رقابت‌های آزاد اهداف‌پروازی اظهار کرد: هدف تنها شروع مسابقات و آمادگی ورزشکاران بعد از ۸ ماه بود. هدف مسابقات انتخابی تیم ملی نبود چون رویدادی در پیش نیست. تیم ملی را که نمی‌خواهیم در ویترین بگذاریم، تیم ملی وقتی رویدادی در پیش داشته باشد با برنامه‌ریزی قبلی کارهای خود را آغاز می‌کند و اسامی تیم ملی انتخاب می‌شود. ویروس کرونا همه کار ما را بهم ریخته و ما می‌خواستیم مسابقات بعد از ۸ ماه راه‌اندازی شود. مسابقات اهداف پروازی هم در فضای آزاد و هم با رعایت فاصله‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است. مسابقات شروع شده تا اگر شرایط بهتر شد برنامه های بیشتری را پیش رو داشته باشیم.

سرپرست سایت اهداف پروازی در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات آزاد اهداف پروازی گفت: برای اولین بار در بخش اسکیت در طی چند سال گذشته تعداد ۱۷ نفر شرکت کننده داشتیم که عدد بالا و خوبی بود. تعداد زیادی از افرادی که این رشته را کنار گذاشته بودند مجددا جذب این رشته شدند و امیدواریم که ادامه دهند تا بتوانیم با پشتوانه بهتر نفرات بیشتری را برای آینده تیم ملی اسکیت داشته باشیم. در تراپ هم حدود ۸۰ شرکت کننده در بخش مردان داشتیم.

وی در ادامه در خصوص بانوان افزود: در تراپ بانوان ۶ شرکت کننده داشتیم و مسابقات  انجام شد. در اسکیت بانوان یک نفر داشتیم که برای ثبت‌نام هم آمد اما در نهایتترجیح داد که به دلیل عدم آمادگی در این مرحله شرکت نکند. امیدواریم که با کسب آمادگی بیشتر در مسابقات بعدی حاضر شود چون این ماده از سال گذشته اهمیتش دوبرابر شده است. میکس اسکیت از سال گذشته در مسابقات جهانی و آسیایی راه‌اندازی شده و یک خانم می‌تواند در دو بخش انفرادی و میکس شرکت کند. حتی اگر ۳ یا ۴ خانم دیگر هم جذب این رشته شوند خیلی سریع می‌توانند در سطح تیم ملی مطرح شوند. ضمنا تیم میکس ما هم کامل شود.

مرادی در خصوص نتایج ضعیف برخی از تیراندازان در این مسابقات (بدترین رکورد در بخش بانوان ۳۵ و بهترین رکورد در بخش آقایان ۱۱۰) گفت: برخی اولین بار بود شرکت می‌کردند. از طرفی ورزشکاران ما حدود ۸ ماه است که دست به اسلحه نشده بودند و آمادگی ندارند. ضمن اینکه تجهیزات ما در ایران و مسابقات بین المللی متفاوت است.  تجهیزاتی که ورزشکاران ما در مسابقات بین‌المللی از آن استفاده می‌کنند متفاوت است و این موضوع سبب اختلاف در رکورد خواهد شد. همیشه تیراندازان ما در مسابقات بین‌المللی بین ۵ تا ۶ بشقاب بهتر از نتایج داخل ایران زده اند.. تجربه در چند سال گذشته نشان داده که اگر همین تیراندازی که عدد ۱۱۰ را در این مسابقات زده با همین شرایط در مسابقات خارج از کشور شرکت کند به لحاظ نوع فشنگ و بشقاب رکورد ۱۱۵ یا ۱۱۶ را خواهد زد. اگر ورزشکاران با شروع مسابقات علاقه‌مند شوند و تمریناتشان را دنبال کنند، می‌توانیم در آینده نزدیک رکوردهای بهتری را شاهد باشیم.

مشاور فدراسیون در خصوص رکورد پسر رییس  فدراسیون(دادگر) گفت: بهترین عددی که زده شد عدد ۱۱۰ بود که علی دوستی زد. بعد از او شیرمحمدی ۱۰۷ را ثبت کرد و نفر سوم امیرمحمد دادگر بود که ۱۰۶ زد. نفر چهارم و پنجم هم با ۱۰۳ و ۱۰۴ راهی فینال شدند. (امیر محمد دادگر در فینال پنجم شد.)

وی در پاسخ به این سوال که آیا فاصله و اختلاف تیراندازان ایرانی برای کسب سهمیه المپیک جبران خواهد شد گفت: اولا که سهمیه المپیک تمام شده اما در کل علی دوستی در مسابقات قطر عدد ۱۱۹ را ثبت کرده بود. آخرین کسی که در مسابقات قطر سهمیه المپیک گرفت رکورد ۱۲۰ را ثبت کرد و به فینال رسید و سهمیه گرفت. ما فاصله‌ای نداریم، تنها یک بشقاب اختلاف داریم.

مرادی در خصوص کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها گفت: یک موضوع کلی است، ما در ایران زندگی می‌کنیم. با توجه به تحریم‌ها محدودیت‌هایی در دارو، غذا، ماشین و ... داریم. مشکلات در همه بخش‌ها هست. فدراسیون تیراندازی هم تافته جدا بافته نیست که از همه جلو بزند. ما هم یک عضو از همین کشوریم و در همین محدودیت‌ها زندگی می‌کنیم. در همین محدودیت‌ها علی دوستی در مسابقات قطر با اختلاف یک بشقاب نتوانست سهمیه المپیک بگیرد.

وی در خصوص بحث اسکان و تغذیه ورزشکاران در دو روز مسابقات آزاد اهداف پروازی گفت: به سبب مسئله کرونا خوابگاه چندانی نتوانستیم در اختیار ورزشکاران قرار دهیم. سه یا چهار نفر بودند که هر کدام یک اتاق جدا دادیم. بقیه ورزشکاران بیرون اسکان داشتند. از قبل اعلام کرده بودیم که با توجه به شیوع کرونا و رعایت موارد بهداشتی امکان در اختیار گذاشتن خوابگاه را نداریم. به همین دلیل هم شاید نفراتی که در مسابقات خصوصا در بخش تراپ شرکت کردند کامل نباشند. تعداد بیشتری می‌توانستند شرکت کنند که به خاطر نداشتن اسکان، خانه فامیل، دوست یا آشنا نتوانستند در مسابقات حاضر شوند. تغذیه هم نداشتیم. امیدواریم شرایط بهتر شود و بتوانیم سرویس‌دهی بیشتری داشته باشیم. اگر خوابگاه در اختیار افراد باشد هزینه آن هم دریافت می‌شود در غیر اینصورت هزینه‌ای بابت آن گرفته نمی‌شود.

سرپرست سایت اهداف پروازی در پاسخ به این سوال که آیا این مسابقات آورده‌ای هم برای فدراسیون دارد یا تنها سبب بالا رفتن بدهی داوران می‌شود گفت: در مورد بدهی قبلی به داوران اطلاعی ندارم ولی فکر می‌کنم ظرف چند روز آینده حقوق داوران برای این مسابقه پرداخت می‌شود و مشکلی از این بابت نیست. ما قرار گذاشتیم با راه‌اندازی مسابقات از محل درآمد مسابقات هزینه‌ها جبران شود. درآمد مسابقات با هزینه‌ها و خدمات ارائه شده تقریبا یکسان است. فدراسیون کیسه‌ای برای این مسابقات ندوخته است. مقدار ورودی که فدراسیون از تیراندازان می‌گیرد متناسب با هزینه‌های داوری و خدماتی است که به ورزشکاران ارائه می‌شود. اگر درست عمل کنیم پولی نه به فدراسیون تحمیل می‌شود و نه حقوق داوران و کادر اجرایی جا می‌ماند.

مرادی در خصوص مراحل دیگر مسابقات آزاد اهداف‌پروازی گفت: اولین مسابقه بعدی ما لیگ است. در جلسه‌ای که در این هفته تشکیل می‌شود امیدواریم تعداد تیم‌های شرکت کننده و لیست تیم‌ها مشخص شود تا برنامه لیگ ارائه و مسابقات راه‌اندازی شود. در بین برنامه‌های لیگ تا پایان سال در نظر داریم تا حداقل سه دوره مسابقات آزاد دیگر داشته باشیم و کم کم تیراندازان با این مسابقات آمادگی خود را بهتر از قبل کنند و به رده‌های بهتر برسند.انتهای پیام