سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14449
منتشر شده در دوشنبه, 24 شهریور 1399 16:05
تعداد دیدگاه: 0
قهرمان-آسیا-متاسفم-که-سمت-کشتی-آمدم

ایسنا/خوزستان قهرمان خوزستانی سنگین وزن کشتی فرنگی آسیا با اشاره به حضور نیافتن مسئولی از ورزش استان در جلسه هم‌اندیشی هیات کشتی خوزستان با قهرمانان این رشته، گفت: کشتی‌گیران خوزستانی همگی مدال آسیایی و جهانی دارند و برای المپیک نیز سهمیه کسب کردند اما وقتی دید مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان را...

امیر قاسمی‌منجزی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی امروز (۲۴ شهریورماه) هیات کشتی خوزستان با کشتی‌گیران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این جلسه یک کار نوین بود که در راستای تعامل و پیشرفت در کشتی استان اتفاق افتاد. کشتی خوزستان در دنیا یک قطب است اما متاسفانه متولیان ورزش خوزستان امروز در این جلسه حضور نداشتند. سال گذشته از ۱۰ کشتی‌گیری که به مسابقات جهانی اعزام شدند، شش نفر آن‌ها خوزستانی بودند و این نشان می‌دهد کشتی‌گیران خوزستانی در دنیا حرف برای گفتن دارد اما متأسف شدم که امروز یک نفر از ورزش استان خوزستان در این جلسه نبود اما اگر فوتبال بود به این صورت عمل نمی‌کردند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یعنی کشتی خوزستان با یک تیم درجه سوم فوتبال خوزستان نیز برابری نمی‌کند و آیا تمام ورزش خوزستان مختص یک رشته است؟ نیامدن مسئولی از اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در این جلسه واقعا بی‌انصافی بود. یعنی اینقدر کشتی‌گیران خوزستانی بی‌ارزش بودند که حتی یک نماینده از این اداره‌کل هم در این جلسه حاضر نشد؟

این کشتی‌گیر خوزستانی عنوان کرد: در حال حاضر کشتی خوزستان برند ورزش استان محسوب می‌شود، پس چرا یک نماینده از ورزش خوزستان در این جلسه حضور نداشت؟ کشتی‌گیران خوزستانی همگی مدال آسیایی و جهانی دارند و برای المپیک نیز سهمیه کسب کردند اما وقتی دید مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان را نسبت به این رشته دیدم، متأسف شدم که به سمت کشتی آمدم. اکنون وقتی نوجوانان و نونهالان را می‌بینم که می‌گویند به کشتی علاقه داریم به آن‌ها می‌گویم خواهش‌ می‌کنم به کشتی نیایید زیرا کشتی‌گیر به اندازه زحمتی که می‌کشد، مزد ندارد. امروز ناراحت شدم ولی دیگر از من گذشت.

وی افزود: اگر فکر می‌کنید کشتی در خوزستان بی‌ارزش است و جایگاهی در ورزش استان ندارد، خواهش می‌کنم باشگاه‌های خوزستان را تعطیل کنید تا حداقل کشتی‌گیران آسیب نبینند. من از نظر جسمی آسیب‌های زیادی دیدم و امروز آسیب روحی هم دیدم و فقط می‌توانم بگویم متاسفم. من نمی‌گویم که به فوتبالیست‌ها بیش از حق‌شان دستمزد می‌دهند یا توجه می‌کنند، زیرا آن‌ها هم با توجه به کاری که انجام می‌دهند حق دارند. من می‌گویم به کشتی هم توجه کنید.

قاسمی‌منجزی بیان کرد: حداقل اگر نمی‌توانید از نظر مالی کشتی‌گیران را تامین کنید، از نظر روحی به کشتی توجه کنید. تیم فولاد اکسین با هزار بدبختی تشکیل شد اما آن‌قدر سنگ‌اندازی کردند که حضور این تیم در هاله‌ای از ابهام است. متاسفانه کشتی برای خیلی از مسئولان ورزش خوزستان ارزشی ندارد. خواهشم از خانواده‌ها این است که فرزندانشان را به کشتی نفرستند زیرا هم از نظر جسمی و هم روحی آسیب می‌بینند.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه