شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13691
منتشر شده در جمعه, 10 مرداد 1399 06:00
تعداد دیدگاه: 0
تعطیلی-استخرها-و-مشکل-شناگران-پارالمپیکی-برای-انجام-تمرینات-آبی

سرمربی تیم ملی شنای نابینایان و کم بینایان گفت: مدت ۵ ماه است که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی...

سرمربی تیم ملی شنای نابینایان و کم بینایان گفت: مدت ۵ ماه است که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی استخرها و نداشتن تمرینات آبی شناگران دچار افت رکورد شده اند.

حمید شریفیان در گفت و گو با ایسنا،  اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا الان به دلیل تعطیلی استخرهای سرپوشیده، شناگران تمرینات آبی نداشتند و تمرینات آنها فقط در حد بدنسازی در منزل خلاصه شده که این مساله سبب افت رکورد شناگران شده است.

وی درباره ی وضعیت محمدحسین کریمی شناگر کم بینا که رکورد ورودی بازیهای پارالمپیک توکیو را کسب کرده است، گفت: کریمی در طی مدتی که استخرها تعطیل شده تمرینات بدنسازی خود را زیر نظر من در منزل پیگیری می کند و مرتب در جریان تمرینات او از طریق فضای مجازی هستم، البته چون تمرینات آبی وضعیت ورزشکار را از لحاظ رکوردی مشخص می کند، الان دقیقا نمی دانم از نظر رکوردی در چه وضعیتی قرار دارد و چقدر دچار افت رکورد شده است.

شریفیان اضافه کرد: چون هنوز مشخص نیست شناگران به توکیو اعزام می شوند یا خیر و در صورت اعزام از بین سه شناگری که رکورد ورودی را کسب کرده اند چند نفر اعزام خواهد شد، این بلاتکیفی سبب شده تا شناگر انگیزه زیادی برای انجام تمرینات حرفه ای نداشته باشد. در حقیقت چون مسیر افق مشخص نیست شناگر نمی داند آیا در چنین شرایطی تمرینات حرفه ای خود را جدی بگیرد یا خیر؟

سرمربی تیم ملی شنای نابینایان و کم بینایان در پاسخ به این پرسش که در صورت اعزام کریمی به توکیو چقدر شانس کسب مدال دارد، تصریح کرد: در شنا احتمال کسب مدال در توکیو وجود ندارد و در بهترین شرایط تنها بتواند فینالیست شود و در جمع ۸ شناگر برتر قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: با توجه به این که بازیهای پاراآسیایی جوانان را ۲۰۲۱ در بحرین داریم، هدف گذاری بر این است که جوانان مستعد را در استانها شناسایی کنیم و در صورتی که ستاد مقابله با کرونا  مجوز برگزاری اردوها را بدهد، برنامه های خود را برای انتخاب تیم ملی جوانان و آماده سازی آنها برای پاراآسیایی جوانان را آغاز کنیم.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه