جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 10930
منتشر شده در یکشنبه, 29 دی 1398 04:19
تعداد دیدگاه: 0
بخت‌های-قهرمانی-و-غایبان-بزرگ-در-تنیس-اپن-استرالیا

تنیس اپن استرالیا ۲۰۲۰ که از دوشنبه آغاز می‌شود تقابل سه تنیسور بزرگ و نسل آینده خواهد بود. به...

تنیس اپن استرالیا ۲۰۲۰ که از دوشنبه آغاز می‌شود تقابل سه تنیسور بزرگ و نسل آینده خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، فصل جدید تنیس در سال ۲۰۲۰ در حالی آغاز شده که یکی از چهار گرند اسلم سال یعنی اپن استرالیا در آستانه برگزاری است. این بازی‌ها امسال تحت تاثیر هوای بد ملبورن قرار گرفته است. دود حاصل از آتش سوزی جنگل‌های استرالیا (از نوامبر شروع شده) برای پلی‌آف این رقابت‌ها دردسر ساز شد.

تنیسورهای مطرح جهان از بیستم ژانویه تا دوم فوریه در مبلورن حضور خواهند داشت اما دوئل نواک جوکوویچ با رافائل نادال در مرکز توجه‌ها قرار خواهد داشت. علاوه بر آنها تنیسورهای دیگری می‌توانند عنوان قهرمانی را به دست آورند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

نواک جوکوویچ

تنیسور صربستانی از عنوانی دفاع خواهد که در سال ۲۰۱۹ با شکست نادال به دست آورد. او روی فرم است. تنها یک هفته پیش در استرالیا به همراه کشورش فاتح ATP کاپ شد. جوکوویچ نشان داد که دوباره در بالاترین سطح ممکن است و می‌تواند بهتر از سال گذشته فصل را به پایان برساند. او همه بازی‌هایش را در ATP کاپ با پیروزی پشت سر گذاشت و حتی دنیل مدودف را نیز شکست داد. اپن استرالیا یکی از محبوب‌ترین رقابت‌ها برای او است که توانسته هفت قهرمانی در آن به دست آورد. تنیسور صربستانی بخت نخست محسوب می‌شود.

رافائل نادال

تنیسور اسپانیایی در بهترین شرایط قرار دارد. دیگر خبری از ابهام‌های فصل گذشته در زمینه آماده سازی‌اش وجود ندارد. او دیگر مشکل جسمانی ندارد. مرد شماره یک جهان در دسامبر فاتح رقابت‌های ابوظبی شد و در ATP کاپ با وجود دو شکست چهره خوبی از خود نشان داد. با وجود این که تنیسور اسپانیایی تنها یک بار فاتح اپن استرالیا شده اما همیشه نمایش خوبی در این بازی‌ها داشته است. همچنین رسیدن به ۲۰ گرند اسلم راجر فدرر انگیزه دیگری برای نادال است.

راجر فدرر

تنیسور سوییسی بهترین روزهای خود را سپری نمی‌کند اما هرگز نباید او را کنار گذاشت. او از فینال ۲۰۱۹ ویمبلدون که برابر جوکوویچ شکست خورد ندرخشیده است. فدرر در ملبورن توانسته است شش قهرمانی به دست آورد و به راحتی می‌تواند در این زمین بازی کند.

دنیل مدودف

تنیسور روس یکی از شگفتی‌سازهای فصل گذشته بود و نزدیک بود نخستین گرند اسلم خود را فتح کند اما نادال در فینال اپن آمریکا پیروز شد. او فصل گذشته بیشترین پیروزی‌ها را نسبت به دیگر تنیسورها به نام خود ثبت کرد. در آخرین روزهای فصل انرژی‌اش کم شد اما با یک استراحت مناسب در ATP کاپ دوباره قدرت خود را نشان داد. قدرت فیزیکی و روحی‌اش اجازه می‌دهد در رقابت‌های پنج ستی، برتر از حریف عمل کند. به همین خاطر از کاندیداهای قهرمانی در اپن استرالیا به حساب می‌آید.

استفانوس سیتسیپاس

تنیسور یونانی یکی دیگر از ورزشکاران روی فرم حاضر در این رقابت‌هاست. او پس از قهرمانی تور ATP‌ لندن به عنوان رهبر نسل آینده نشاخته می‌شود که با سه تنیسور بزرگ (جوکوویچ، نادال و فدرر) رقابت می‌کنند. او در سال گذشته خیلی پیشرفت کرد و ویژگی‌های خاص خودش را دارد. سیتسیپاس در اپن استرالیا ۲۰۱۹ با حذف فدرر قدرت خود را نشان داد. تنها نادال توانست در نیمه نهایی متوقفش کند.

دیگران

علاوه بر پنج تنیسوری که شانس قهرمانی دارند کاندیدهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند نخستین گرند اسلم سال را فتح کنند. با این حال شانس خیلی کمی دارند. دومینیک تیم، الکساندر زورف، دیوید گوفین، روبرو بائوتیستا، متئو برتینی، دنیس شاپووالوف، استن واورینکا، کارن خاچانف، نیک کرگیوس و گریگور دیمتروف در این دسته قرار می‌گیرند.

غایبان

در میان غایبان برجسته که به دلیل آسیب دیدگی این رقابت‌ها را از دست دادند خوان مارتین دل پوترو، الکس د میانیائور، ریچارد گاسکه و لوکاس پویل هستند.

بانوان

در بخش بانوان نمی‌توان تنیسوری را پیدا کرد که در این رقابت‌ها حکمرانی می‌کند. به همین خاطر پیش‌بینی سخت است. یک نام وجود دارد که بیش از دیگران برجسته است و او کسی نیست جز اشلی بارتی. بانوی شماره یک جهان می‌تواند از حمایت هواداران بهره ببرد. رقیب اصلی‌اش نائومی اوساکا خواهد بود که مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود و بانوی شماره سه جهان است. در میان دیگر تنیسورهای برجسته می‌توان به کارولینا پلیسکووا، سیمونا هالپ، سرنا ویلیامز و گاربینیه موگوروسا اشاره کرد. بیانکا آندرسکو که فاتح اپن آمریکا شد به دلیل آسیب دیدگی در این رقابت‌ها حضور ندارد.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه