کد خبر: 9842
منتشر شده در چهارشنبه, 29 آبان 1398 17:14
تعداد دیدگاه: 0
تجربیات-حضور-سردبیر-تهران‌تایمز-در-اتحادیه-«oana»

سردبیر روزنامه «تهران‌تایمز»، عصر امروز ۲۹ آبان ماه در خبرگزاری مهر، تجربیات سفرش به کره جنوبی...

سردبیر روزنامه «تهران‌تایمز»، عصر امروز ۲۹ آبان ماه در خبرگزاری مهر، تجربیات سفرش به کره جنوبی برای شرکت در نشست عمومی اتحادیه خبرگزاری‌های OANA را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد قادری»، سردبیر روزنامه «تهران تایمز» پیرامون تجربیات سفر اخیرش به سئول بیان کرد: این سفر به منظور شرکت در نشست عمومی اتحادیه خبرگزاری‌های OANA که شامل کشورهای آسیا و اقیانوسیه بوده است، انجام شد.

وی ادامه داد: در نشست‌های عمومی اتحادیه خبرگزاری‌های OANA، هر کشوری که عضو این اتحادیه است، یک یا دو نماینده به این نشست می‌فرستند و ایران تنها عضوی است که دارای سه نماینده است. «خبرگزاری مهر»، «خبرگزاری ایرنا» و خبرگزاری فارس»، سه عضو ایرانی این نشست هستند. این اتحادیه درمجموع ۷۰ عضو دارد.

قادری افزود: این اتحادیه علاوه بر اعضای عادی، یک کمیته اجرایی و فنی هم دارد که نماینده خبرگزاری مهر یکی از اعضای کمیته فنی و نماینده خبرگزاری ایرنا یکی از اعضای کمیته اجرایی آن است. تصمیم‌هایی که قرار است گرفته شود ابتدا در کمیته‌های فنی و اجرایی مورد بحث قرار می‌گیرند و سپس به صحن مجمع عمومی راه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: تصمیماتی که در کمیته اجرایی و فنی بررسی شدند در صحن مجمع عمومی به رای گذاشته می‌شوند و تصمیماتی که رای می‌آورند، مصوب شده و اعضا ملزم به انجام آن‌ها می‌شوند.

سردبیر روزنامه «تهران تایمز» گفت: در این نشست بیشتر پیرامون «اقتصاد رسانه» و «استفاده از تکنولوژی‌های جدید در عرصه رسانه» گفت‌وگو می‌شود. مثلا در نشست‌های اخیر این اتحادیه، درباره استفاده از هوش مصنوعی تبادل اطلاعات شد.

قادری گفت: تمام اعضا موظفند که حق عضویتی به مبلغ ۱۰۰۰ دلار به این مجمع بدهند. همچنین در هر دوره هر عضو باید گزارش‌های سالیانه خود را مطابق دستورالعمل‌ها و مصوباتی که اتخاذ شد، به رئیس مجمع ارائه بدهد تا همه‌ اعضا درجریان قرار بگیرند.

این مسئول رسانه‌ای افزود: از اعضای فعال و تاثیرگذار این اتحادیه می‌توان به، خبرگزاری‌های «تاس» روسیه، «مهر» و «ایرنا» از ایران، «شین هوآ» چین، «یونهاپ» کره جنوبی و خبرگزاری رسمی لبنان و مالزی اشاره کرد.

وی گفت: در این اتحادیه رسم بر این است که هر کشوری که میزبان نشست عمومی باشد، در زمان برگزاری این نشست ریاست را از رئیس قبلی (میزبان قبلی) می‌گیرد. در این دوره میزبان نشست عمومی کره‌ جنوبی بود که ریاست را هم در این نشست بر عهده داشت.

قادری در پایان این نشست در پاسخ به سوالی در مورد اینکه OANA چه ویژگی‌هایی را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد، گفت: این اتحادیه بیشتر رویکرد صنفی دارد، اما ایجاد هماهنگی رسانه‌ها در موضوعات مختلف و امضا تفاهم‌نامه‌ها بین رسانه‌ها، از مهمترین کارکردهای این اتحادیه است.