پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 9745
منتشر شده در پنج شنبه, 23 آبان 1398 13:14
تعداد دیدگاه: 0
اسرائیل-و-آمریکا-درصدد-سوءاستفاده-از-حوادث-اخیر-عراق-بودند

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه...

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف امروز در آیین افتتاحیه سی‌و سومین کنفرانس بین المللی وحدت که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تأکید بر اینکه امروز جهان اسلام شرایط تازه‌ای را تجربه می‌کند، گفت: مهم‌ترین مسأله در این شرایط وحدت مردم است.

وی افزود: خوشبختانه تحولات بزرگی در زمینه وحدت رخداده است. به دلیل همین وحدت است که شاهد سرافکندگی طواغیت زمان و گروه‌های تروریستی همانند داعش هستیم.

امام جمعه نجف اشرف خاطرنشان کرد: مسلمانان با شکست گروه‌های تکفیری نشان دادند که تندروی در اسلام ممنوع است. جبهه مقاومت با حمایت جمهوری اسلامی ایران شاهد فعالیت‌های پویایی است و حتی بسیاری از کشورهای غیر اسلامی نیز از وحدت کشورهای اسلامی الگو گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: عراق راه مقاومت را انتخاب کرده است، آنها راه مقاومت را مسیر اسلام دانستند. مردم عراق در از بین بردن جنگ فرقه‌ای موفق بوده و تمامی تلاش‌ها برای تجزیه این کشور را ناکام گذاشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قبانچی یادآور شد: یکی از اندوخته‌های مردم عراق این است که اجازه نمی‌دهند هر کسی درباره تفرقه سخن بگوید.وی با تأکید بر اینکه اسرائیل، آمریکا و برخی از کشورهای مرتجع منطقه به دنبال سوءاستفاده از حوادث اخیر عراق بودند، گفت: مردم خواسته‌های به حق دارند که مسئولان باید برای تحقق آنها تلاش کنند اما در عین حال نباید اجازه سوءاستفاده به دشمن داده شود.

امام جمعه نجف اضافه کرد: آمریکا و اسرائیل به دنبال سرنگونی دولت مردمی عراق بودند اما به برکت مرجعیت مردم عراق وحدت خود را حفظ کرده و از این توطئه جلوگیری کردند. مردم عراق توانستند در برابر اظهارات نابخردانه آمریکا ایستادگی کنند. آنها تصمیم گرفتند اجازه دخالت به هیچ دولت خارجی را ندهند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه