جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 9740
منتشر شده در چهارشنبه, 22 آبان 1398 21:21
تعداد دیدگاه: 0
اتوبوس-کتاب،-میزبان-کاروان-هفته-کتاب-شد

برنامه بازدید از اتوبوس کتاب در راستای برنامه‌های هفته کتاب در شهر یزد پایتخت کتاب ایران با حضور...

برنامه بازدید از اتوبوس کتاب در راستای برنامه‌های هفته کتاب در شهر یزد پایتخت کتاب ایران با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد و دبیر هفته کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه بازدید از اتوبوس کتاب چهارشبنه شب ۲۲ آبان با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیکنام حسین پور دبیر بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در خیابانهای شهر یزد برگزار شد.

اتوبوس کتاب، اتوبوس سیاری است که در طول سال در محلات مختلف شهر یزد توقف می کند و کتابهای مختلف را در دسترس مخاطبان کتاب قرار می دهد.

علیرضا فرقانی مسئول و طراح اتوبوس کتاب و همچنین سرمایه گذار این طرح در این دیدار ضمن گفتگو با جوادی، حسینی پور و خبرنگاران گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار جلد کتاب در اتوبوس قرار دارند که با سفارش هایی که به تهران می دهیم کتابهای جدید برای ما ارسال می شوند و در انبار قرار می گیرند سپس به اتوبوس کتاب منتقل می شوند.

وی گفت: اجرای این طرح از اسفندماه سال ۹۷ توسط موسسه آینه در شهر یزد آغاز شد و طی آن یک دستگاه اتوبوس اسکانیا تبدیل به اتوبوس کتاب شد. ما در هفته کتاب امسال ۲۱ روز در میدان نعل اسبی شهر یزد مستقر هستیم که این بازه ۲۱ روزه از دیروز سه شنبه آغاز شده است.

فرقانی همچنین تصریح کرد: ما همچنین طرح جدیدی برای راه اندازی مینی بوس سیار کتاب داریم که ویژه مدارس و مناسبت های مختلف است.

آخرین برنامه روز چهارشنبه ویژه شهر یزد پنجمین پایتخت کتاب ایران، در هفته کتاب امسال دیدار با یکی از پیشکسوتان فرهنگی یزد است که طی ساعات آینده اجرا می‌شود.

نوشتن دیدگاه