جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8818
منتشر شده در جمعه, 29 شهریور 1398 16:41
تعداد دیدگاه: 0
مهمانان-«خاتون»-به-پردیس-تئاتر-تهران-می‌روند؟

اجرای نمایش «خاتون» به کارگردانی حسین عالم‌بخش در پردیس تئاتر تهران که خودش هم مدیریت آن‌جا را...

اجرای نمایش «خاتون» به کارگردانی حسین عالم‌بخش در پردیس تئاتر تهران که خودش هم مدیریت آن‌جا را برعهده دارد آغاز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نمایش «خاتون»، این نمایش به کارگردانی و نویسندگی حسین عالم‌بخش پنجشنبه، ۲۸ شهریورماه با حضور شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، علیرضا زندوکیلی (معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) و خانواده شهدای مدافع حرم شهید پورهنگ و شهید مشعجی در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران افتتاح شد.

عالم‌بخش در این آیین افتتاح با اشاره به این‌که فعالیت گروه فرهنگی - هنری حواریون به دهه ۷۰ و نمایش‌های «آشنای غریب» و «ایوب عشق» برمی‌گردد گفت که نمایش خاتون چهارمین دوره اجرای خود را امسال می‌گذراند و در سه سال گذشته در تالار اندیشه و تئاتر شهر مخاطبان ۴۰هزار نفره داشته است.

او افزود: امسال تصمیم داریم ۲۲ اجرا در تهران و ۱۰ اجرا در شهرستان اردستان داشته باشیم.

وی همچنین یادآور شد: نمایش «دهکده هاپوخان» نیز سه دوره در مجتمع غدیر، فرهنگسرای ارسباران و تالار سرو اجرا شد و بیش از ۲۱ هزار مخاطب کودک و نوجوان داشت. در نهایت امیدواریم با برنامه‌ریزی و حمایت از این نمایش، امسال دومرتبه این کار را به صحنه ببریم. از جمله کارهای آتی این گروه «پشت بام آرزوها»، «زن همسایه» و «دادسرای زنان» خواهد بود.

درادامه شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: خوشبختانه نمایش «خاتون» در این چند سال در عرصه کارهای مذهبی موفق ظاهر شده و نگاه خلاقانه‌ای به عرصه کارهای دینی داشته است‌.

او در ادامه گفت: خوشحالم که اجرای این کار مستمر بوده و با استقبال هرساله مخاطبان روبه‌رو می‌شود. این دست نمایش‌ها در جامعه مذهبی ما مورد نیاز است و می‌بایست بیشتر تولید شود.

البته اظهارات کرمی درباره استقبال از نمایش «خاتون» در حالی مطرح شده که اجرای این نمایش در سالن اصلی تئاتر شهر با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو بود چرا که تعداد زیاد تماشاگران مهمان این نمایش به نوعی یک رکورد در سالن اصلی تئاتر شهر محسوب می‌شد. 

نمایش «خاتون» که پاییز سال گذشته در تئاتر شهر روی صحنه رفت، طبق آمار اعلام‌شده از سوی روابط عمومی تئاتر شهر پس از ۱۲ نوبت اجرا فقط ۴۸ بلیت تمام‌بها و ۳ بلیت نیم‌بها فروخت و ۶۱۹۱ بلیت میهمان داشت که این نسبت در شب‌های بعدی اجراها نیز تقریبا ادامه یافت.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه