پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7539
منتشر شده در جمعه, 21 تیر 1398 01:02
تعداد دیدگاه: 0

هرساله با فرارسیدن دهه کرامت جشن‌های مختلفی در سطح شهر اصفهان برگزار می‌شود که امسال این جشن‌ها در کمیت و کیفیت رنگ و بوی تازه به خود گرفته است.


یکی از این جشن‌ها که در اصفهان در دهه کرامت به طور ویژه و خاص برگزار می‌شود مراسم میدان امام اصفهان و رواق رضوی است؛ این جشن که با تغییر رویکرد آستان قدس رضوی و ورود بیشتر نمایندگی آستان قدس اصفهان در برگزاری مراسم دهه کرامت به مدت 10 شب برگزار خواهد شد.
نمایندگی آستان قدس رضوی در اصفهان که امسال هم‌زمان با دهه کرامت جشن‌ها و مراسم مختلفی را برنامه‌ریزی کرده تلاش کرده است در میدان امام با توجه به استقبال اصفهانی‌ها تمرکز خود را در مراسمات این محل قرار دهد؛ این جشن در میدان امام اصفهان با عنوان رواق رضوی نام‌گذاری شده است.

محمد محسن زاده دبیر اجرایی برنامه دهه کرامت در نمایندگی آستان قدس رضوی در اصفهان، در ارتباط با دهه کرامت با اشاره به برگزاری جشن ها و فعالیت های مختلفی که در دهه کرامت در سطح استان اصفهان برگزار شده بیان کرد: دهه کرامت از سالیان سال از تولد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) همراه با جشن ها و برنامه های خاص برگزار شده است اما در سالهای گذشته ارتباط نمایندگی آستان قدس رضوی در اصفهان با این برنامه ها خیلی کمرنگ بوده است اما از زمانی که آقا دستور دادند و تحولاتی که در آستان قدس رضوی صورت گرفت و بحث خادمیارن رضوی به صورت ویژه مطرح شد، باعث شد که نمایندگی آستان قدس رضوی در اصفهان به طور ویژه مسئولیت دهه کرامت را در استان اصفهان به عهده داشته باشد و با برنامه های مختلف در دهه کرامت ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند.

محسن زاده در ارتباط با برنامه های ویژه ای که در دهه کرامت برگزار شد، اینطور اشاره کردند: در دهه کرامت فعالیتهای مختلفی در سطح استان برگزار شد از جمله برپایی نمایشگاه خادمیاران رضوی در میدان امام با عنوان رواق رضوی، جشن رضوی در میدان امام، برگزاری شب شعر، برگزاری شبی با قرآن، ویدئو کنفرانس ورزش های باستانی و گردهمایی خادمیاران رضوی استان اصفهان در روز تولد امام هشتم از جمله فعالیت هایی است که در این دهه برگزار شد.

یکی از پراستقبالترین فعالیت ها در دهه کرامت، برنامه رواق رضوی است که در رابطه با جزئیات آن اینطور بیان کردند: برنامه برپایی غرفه های تخصصی خادمیاران رضوی که بیانگر عملکرد و فعالیت های کانون های مختلف در نمایندگی آستان قدس در اصفهان به نمایش گذاشته شده تا مردم با این فعالیت ها بیشتر آشنا شوند و با آستان قدس ارتباط بیشتری برقرار کنند. در کنار برنامه غرفه ها استقبال مردم از جشن باشکوه دهه کرامت نیز خیلی خوب بوده است. این جشن که در میدان امام با حدود 2000 عدد صندلی و همچنین فضای چمن باعث شده نزدیک به ده هزار نفر از این فضا شاد و برنامه های مختلف به طور مستقیم بهره مند شوند. علاوه برآن صدا و سیما که از روز پنج شنبه به مدت سه شب در این مکان مستقر شده، این برنامه را از شبکه اصفهان، افق، شما و شبکه 3 متناسب با دقایقی که برای آن پیش بینی شده، پخش می کند.

باتوجه به اینکه یکی از هدف های دهه کرامت آشنایی خادمیاران رضوی استان اصفهان و فعالیت های آنان به مردم است، در این راستا محسن زاده بیان کرد: در عصر روز تولد امام رضا (ع) خادمیاران رضوی استان اصفهان که ملبس به لباس خدام هستند در مسجد الهادی (ع) جمع می شوند و پس از اجرای برنامه ای خاص به سمت میدان امام (ره) حرکت می کنند و به برنامه های رواق رضوی در میدان امام می پیوندند. 


در برنامه‌های این مراسم که در ده شب دهه کرامت از ساعت 19 الی 22 دایر است سعی شده با برنامه‌های شاد که عجین با آموزه‌های فرهنگی است، نظر و سلیقه‌های مختلف را جلب کند که به نظر با استقبال خوبی که از این مراسم شده می‌توان عملکرد مثبتی برای آن در نظر گرفت.
علاوه بر تنوع در برنامه استفاده از مجریان و سخنرانان مطرح کشوری در هر یک از مراسمات در این ده شب باعث شده است این مراسم با حضور خوب مردم رو به رو و رضایت بیشتری را با خود همراه کند.
از نکات قابل‌توجه این مراسم برپایی غرفه‌های خدمت کانون‌های تخصصی آستان است که به شهروندان خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد، این غرفه‌های که بخشی از فعالیت‌های آستان قدس را یادآور می‌شود در قسمت‌هایی از میدان طراحی‌شده تا در حین فعالیت مشکلی برای مغازه‌داران و کاسبین محل ایجاد نشود.
در این برنامه کانون‌های تخصصی خدمت رسانی رضوی در قالب غرفه‌های رواق رضوی در بخش‌های گوناگون با شعار خدمت کریمانه مهربانی به اسم اهل‌البیت (ع) به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

نوشتن دیدگاه