کد خبر: 7330
منتشر شده در جمعه, 14 تیر 1398 13:19
تعداد دیدگاه: 0
آثار-جشنواره-پویانمایی-تلویزیونی-۵۰-درصد-رشد-داشته-است

رئیس مرکز سیمای استان‌ها تعداد آثار دریافتی دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران نسبت به دوره نخست، ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، سیدعباس فاطمی با حضور در برنامه تلویزیونی «پویانگار» شبکه شما به ارائه توضیحاتی درباره دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران پرداخت.

وی ادامه داد: تعداد آثار دریافتی در جشنواره دوم نسبت به دوره نخست، ۵۰ درصد رشد داشته که نشان‌دهنده اهمیت این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری است.فاطمی با بیان اینکه در دوره دوم جشنواره، ۹۴۲ اثر از بخش خصوصی، ۲۲۹ اثر از تولیدات استانی و ۱۱۳ اثر از مرکز صبا، شبکه‌های سراسری و مرکز بسیج سازمان شرکت دارند، گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی، تعامل سازنده با بخش خصوصی و غیر دولتی است.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها بیان کرد: سال گذشته و بعد از برگزاری جشنواره، نشستی با حضور فعالان پویانمایی و رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد، در آن جشنواره علی عسکری وعده پرداخت مطالبات برنامه‌سازان را داد که این امر تا حد زیادی محقق شد و در حال حاضر هیچکس طلبی از سازمان ندارد.

فاطمی درباره تدارک امکانات برای موقعیت میزبانی جشنواره در استان‌ها اعلام کرد: برای این منظور امکانات جدیدی به مراکز افزوده می‌شود، از سال گذشته تصمیم بر این شد که مراکز دارای فعالیت کمتر یا مراکزی که در حوزه‌هایی غیر از انیمیشن مرجعیت دارند، امکانات فنی را به مراکز دیگر منتقل کنند.

رئیس ستاد دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران با بیان اینکه ساختارهای جدیدی مانند موشن‌گرافیک به حوزه انیمیشن افزوده شده است، عنوان کرد: این امر موجب گسترش فعالیت‌های مربوط به پویانمایی شده است.

وی با اشاره به دلایل انتخاب استان کرمانشاه به عنوان میزبان دومین دوره این جشنواره گفت: استاندار کرمانشاه سال گذشته درخواست میزبانی را ارائه کرده بود ضمن اینکه با توجه به حضور هنرمندان بومی و مردم هنردوست در این استان، ظرفیت خوبی برای برگزاری رویدادی فرهنگی و رسانه‌ای در سطح ملی وجود دارد.

فاطمی تصریح کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره موجب افزایش روحیه مردم سیل‌زده و زلزله‌زده مردم کرمانشاه نیز بشود البته در این راستا برنامه‌های گسترده‌ای در همه شهرهای استان کرمانشاه تدارک دیده شده است.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها افزود: ترکیبی از پیشکسوتان و نیروهای جوان و خلاق سازمان و مراکز در شورای عالی جشنواره حضور داشتند؛ ۵۱ نفر از اساتید پویانمایی و برنامه‌های عروسکی نیز کار انتخاب و داوری را بر عهده داشته‌اند و از نظرات آنها در تدوین راهبردهای کلان در شورای عالی جشنواره هم استفاده شده است.