کد خبر: 6458
منتشر شده در شنبه, 28 ارديبهشت 1398 10:52
تعداد دیدگاه: 0
«پیرمرد-و-دریا»-چاپ-دهمی-شد

رمان «پیرمرد و دریا» نوشته ارنست همینگوی با ترجمه محمدتقی فرامرزی توسط نشر نگاه به چاپ دهم رسید.

به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل از  مهر، رمان «پیرمرد و دریا» نوشته ارنست همینگوی با ترجمه محمدتقی فرامرزی به‌تازگی توسط نشر نگاه به چاپ دهم رسیده است. این کتاب شصت و دومین عنوان از مجموعه «چشم و چراغ» است که این ناشر چاپ می‌کند. این ترجمه بهمن‌ماه سال ۹۶ به چاپ هشتم رسیده بود.

این رمان در سال ۱۹۵۱ در کوبا نوشته و سپس در سال در مجله لایف ۱۹۵۲ به چاپ رسید که باعث فروش بالای این مجله شد. این رمان کوتاه داستان یک پیرمرد ماهیگیر است که روز و روزگاری، برای خود جایگاه ویژه ای داشته ولی حالا پیر و از چشم افتاده است. گفته می‌شود شخصیت اصلی این رمان، الهام گرفته از یک پیرمرد ماهیگیر در کوبا است که همینگوی در دوران اقامتش در این کشور او را دیده است.

دوره وقوع حوادث این رمان، بسیار کوتاه است و بخش بزرگی از آن طی سه روز و سه شبی رخ می‌دهد که پیرمرد در دریا به‌سر می‌برد. پیرمرد داستان، سانتیاگو نام دارد و زمانی که داستان شروع می‌شود، ۸۵ روز است که هیچ ماهی‌ای نگرفته است. در روز قبل از شروع داستان، ۸۴ روز از آخرین صید سانتیاگو می‌گذرد. او یک بیوه‌مرد است و کوچک‌ترین اثری از وجود فرزند در زندگی‌اش دیده نمی‌شود. فقط «پسرک» یا مانولین را در کنار خود دارد که همراه و دوست حقیقی او است. مانولین شاگرد سانتیاگو بوده ولی پدر و مادرش، مجبورش کرده‌اند در قایق ماهی‌گیری دیگری کار کند، چون سانتیاگو «بد می‌آورد». ولی پسرک همچنان به پیرمرد وفادار است و او را در تدارک دیدن برای صید یک «ماهی بزرگ» یاری می‌کند...

این کتاب، از آخرین آثار مهم و تأثیرگذار همینگوی است که پیش از مرگش در سال ۱۹۶۱ منتشر شد.

چاپ دهم این کتاب با ۲۱۵ صفحه و قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه شده است.