کد خبر: 4805
منتشر شده در دوشنبه, 15 بهمن 1397 12:26
تعداد دیدگاه: 0

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد که اعتبار جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر به اندازه اعتبار دوره سی و ششم است و در برگزاری این دوره از جشنواره با نهایت صرفه‌جویی عمل خواهیم کرد.


به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل از مهر ؛ شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت بودجه سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، گفت: اعتبار دوره سی و هفتم جشنواره تئاتر فجر به اندازه اعتبار دوره سی و ششم است و برای این دوره از جشنواره نیز اعتبار ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مصوب شده است، سال گذشته این میزان بودجه برای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هزینه و برای امسال هم مصوب شد.
وی با بیان اینکه بخش‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیشتر شده است، اظهار کرد: رویکردمان صرفه‌جویی در هزینه‌ها است ولی در بخش بین‌الملل جشنواره سی و هفتم دچار چالش اساسی هستیم.
مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت دریافت بودجه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یادآور شد: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما اعلام کرده که نگران بودجه مصوب این دوره از جشنواره نباشیم. تا حالا ۲ قسط از بودجه را دریافت کرده و بخشی از هزینه‌ها و قسط اول کمک هزینه گروه‌های نمایشی را پرداخت کرده است، به طور کلی نگران اعتبار برای برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیستیم.
کرمی درباره این موضوع که آیا تعهدات جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر تا پایان سال جاری پرداخت و تسویه خواهد شد یا نه؟ اظهار کرد: اولویت اول ما انجام تعهدات‌مان به هنرمندان حاضر در جشنواره تئاتر فجر است و این کار را تا پایان سال جاری انجام می‌دهیم، بخش گروه‌های اجرایی و ستادی جشنواره در اولویت‌های بعدی ما قرار دارد زیرا برای ما مهمترین موضوع این است تعهدمان به هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره را اجرا کنیم.
مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود درباره احتمال افزایش بودجه جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر، تأکید کرد: احتمال افزایش بودجه جشنواره سی و هفتم منتفی است و ما مجبوریم با نهایت صرفه جویی این دوره از جشنواره را برگزار کنیم. البته نگاه‌مان این است که این صرفه‌جویی روی کیفیت برگزاری جشنواره تأثیرگذار نباشد و سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را با کیفیت بالا برگزار کنیم.