کد خبر: 4537
منتشر شده در دوشنبه, 25 تیر 1397 14:41
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل اوقاف استان اصفهان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید بر این که از 15 مشور دنیا برای زیارت آستان مقدس حضرت زینبیه اصفهان سفر می کنند، گفت: این مرکز فرهنگی و مذهبی می تواند به قطب زیارتی کشور تبدیل شود.

حجت‌الاسلام رضا صادقی در جمع خبرنگاران گفت: این مکان متبرک امروز محلی شده برای تجمع دوستداران اهلبیت(ع) و به عنوان یکی از مراکز زیارتی بین بسیاری از مسلمانان دنیا جایگاه ویژه ای دارد.

وی همچنین به برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اصفهان اشاره کرد وافزود: در مرحله شهرستانی این مسابقات 34 هزار نفر تا 15 تیر ماه در 15 رشته به رقابت پرداختند که از این میان 570 نفر توانستند وارد مرحله استانی شوند و چهارشنبه 27 تیرماه به رقابت می‌پردازند.
صادقی ادامه داد: 293 قرآن پژوه خانم و 298 قرآن پژوه آقا در این مسابقات حاضر هستند و 29 داور بین‌المللی قرآن از استان های تهران، قم، کاشان و اصفهان این رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: حفظ، قرائت، ترتیل و دعاخوانی برای خانم‌ها و آقایان در همین رشته‌ها به علاوه اذان به رقابت می‌پردازند که در هر رشته 3 نفر و در مجموع 45 نفر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
صادقی با بیان این‌که اصفهان همه‌ساله حائز رتبه‌های بین‌المللی مسابقات قرآن بوده است، اذعان داشت: آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است به طوری که نسبت به سال گذشته(حضور 31 هزار نفر) رشد 10 درصدی داشته است.
وی همچنین به موضوع جشن های دهه کرامت و ولادت کریمه اهلبیت، حضرت معصومه و امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: در بقاع متبرکه و صحن امامزاده ها در سطح استان اصفهان در این دهه مراسم جشن برپا می گردد.
وی با اشاره به دهه کرامت اضافه کرد: 45 بقعه متبرکه از جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع) میزبانی کردند و بیش از 140 بقعه هم میزبان برپایی جشن به مناسبت میلاد امام رضا(ع) خواهند بود؛ همچنین 26 آئین تجلیل در بقاع متبرکه 24 شهرستان استان اصفهان به مناسبت روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان برگزار خواهد شد.
ثبت 45 وقف به ارزش 6 میلیارد تومان در سال 97
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در رابطه با وقف‌های جدیدی که در اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به ثبت رسیده است، ادامه داد: 45 مورد وقف جدید از ابتدای سال 97 به ارزش 6 میلیارد تومان به ثبت رسیده که 5 مورد مذهبی، 5 خیریه، 10 اجتماعی، 10 مسجد و 2 مورد هم وقف قرآنی بوده است.
وی با ارائه گزارش عملکردی از این اداره تصریح کرد: در سال جاری 565 مبلّغ دینی به بقاع متبرکه در سطح استان اصفهان اعزام شده‌اند؛ همچنین در 4 ماه اخیر 1.8 میلیارد تومان اجرای نیت انجام شده و در همین راستا 16 نفر به عتبات عالیات اعزام و 71 نفر رهسپار مشهد شدند.
صادقی بیان داشت: طی 4 ماه گذشته هزار و 39 رقبه در سال 97 دارای سنددار شدند که به نوعی رکورد محسوب می‌شود؛ تا پایان سال باید به 5 هزار برسیم که به نظر ایده‌آل می‌آید؛ همچنین 37 هزار رقبه متصرفی که از سوی اوقاف اداره می‌شود بیش از 11 هزار دارای سند شده‌اند.
وی یادآور شد: از مجموع پرونده‌های محاکم قضایی هزار و 210 پرونده 795 مختومه و تعیین تکلیف شده، 415 همچنان در حال رسیدگی است، هزار و 412 سند اجاره در اوقاف استان اصفهان تنظیم شده است.
پیشرفت فاز دوم پروژه توسعه امامزاده آقاعلی‌عباس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به طرح‌های افتتاح‌شده تأکید کرد: موقوفه حمام «میان‌ده» گلپایگان تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است، فاز دوم پروژه توسعه امامزاده آقاعلی‌عباس شامل مغازه‌ها و هتل 20 درصد پیشرفت داشته است، در گذشته 30 باب مغازه بود که در فاز بعدی به 140 باب می‌رسد.
وی با بیان این‌که آران و بیدگل، دولت آباد و برخوار، مبارکه، اردستان در چند سال اخیر تکمیل شده است، متذکر شد: ساختمان اداره اوقاف فلاورجان در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود؛ ساختمان اداره اوقاف نطنز هم به تازگی کلنگ خورده که تا 1.5 سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.
50 بیمارستان استان اصفهان موقوفه است
صادقی با بیان این که 50 بیمارستان استان اصفهان موقوفه است، عنوان داشت: بیمارستان نور که اخیراً نام آن را به خورشید تغییر داده از سوی شخصی به نام نوری وفق شده است؛ همچنین بخش اولیه بیمارستان صدوقی، سیدالشهدا، امیرالمؤمنین و نقوی کاشان از دیگر بیمارستان‌های وقفی در استان اصفهان هستند.
وی با بیان این‌که بقاع متبرکه 30 امامزاده در سال‌های اخیر، خاک‌برداری، تخریب و دوباره ساخته شده است، بیان داشت: از 15 کشور اسلامی برای زیارت آستان مقدس زینبیه اصفهان به این شهر سفر می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان این‌که آستان مقدس زینبیه اصفهان می‌تواند به قطب زیارتی کشور تبدیل شود، گفت: فضای آستان مقدس زینبیه اصفهان بالغ بر 40 هزار متر مربع است؛ تربت‌خانه این مجموعه 8 ماه پیش کلنگ‌زنی شد و تا یک سال آینده افتتاح خواهد شد.