چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4314
منتشر شده در سه شنبه, 08 اسفند 1396 00:20
تعداد دیدگاه: 0
آیت الله مهدوی:

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تبلیغ یک مبلغ نباید برای کسب منافع مالی باشد چرا که تفکر در این زمینه سبب جهت دار شدن سخنان مبلغ می شود.

 آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: مبلغ دین باید بشیر و نذیر باشد.

وی در ادامه تفسیر سوره اسراء آیه صد و پنجم که می فرماید«وَبِالْحَقِّ أَنْزَلْنَاهُ وَبِالْحَقِّ نَزَلَ وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلا مُبَشِّرًا وَنَذِیرًا» افزود: این آیه بیان می دارد قرآن بدون تحریف از سوی خداوند نازل شد و بدون تحریف به دست مردم رسید؛ بخش اول آیه سلامتی قرآن از تحریف را تصریح کرده است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: یک مبلّغ همچون انبیا باید از دو ویژگی تبشیر و تنذیر برخوردار باشد؛ این تبلیغ به واسطه هر وسیله ای همچون کتاب و سخنرانی بخواهد انجام گیرد باید به صورت مبشراً نذیراً انجام شود چرا که اگر فقط بشارت بدهیم افراد جرأت به انجام گناه پیدا می کنند و اگر فقط نذارت بدهیم افراد از درگاه الهی مأیوس می شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انبیا وکیل مردم نیستند و نباید از ظالمان طرفداری کنند و همچنین مأمور به نتیجه نیستند چرا که همواره عده ای لجباز در برابر دین می ایستند.

امام جمعه موقت اصفهان تبیین کرد: تبلیغ یک مبلغ نباید برای کسب منافع مالی باشد چرا که تفکر در این زمینه سبب جهت دار شدن سخنان مبلغ می شود؛ مُبلغ باید برای خداوند سخن بگوید و با خداوند معامله کند؛حاج آقا رحیم ارباب می گفتند روحانی که برای پول سخنرانی می کند، ارزش سخنرانی اش همان مقدار پولی است که دریافت می کند.

 

منبع: رسا

نوشتن دیدگاه