پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4312
منتشر شده در دوشنبه, 07 اسفند 1396 08:56
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل اوقاف اصفهان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور 10 اسفند ماه با همکاری اداره اوقاف و ارشاد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا صادقی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از آرزوهای دیرینه ما کنار هم قرار گرفتن متولیان قرآنی بود که امسال محقق شد و شانزدهمین مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآنی با همکاری اداره اوقاف و ارشاد اجرایی می‌شود.

وی با بیان این‌که بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور 10 اسفند ماه برگزار می‌شود، افزود: انسجام فعالیت‌های سازمان‌های قرآنی، سنجش کمی و کیفی آموزش مؤسسات قرآنی، ایجاد انگیزه در عموم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگرفتن فرهنگ قرآنی و جهت دهی و استانداردسازی آموزش قرآن از اهداف برگزاری مسابقات سراسری قرآن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: از دیگر اهداف این مسابقات به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف و نیز شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی در کشور است.

وی با بیان این که زمان ثبت‌نام در این مسابقات از 18 آذر تا 6 بهمن 96 بود، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در 24 رشته به رقابت می‌پردازند، این رشته‌ها شامل حفظ قرآن (یک، ‌2، 3، ‌5،‌ 10، 15، 20 و کل قرآن) و سوره‌های منتخب واقعه و ملک و نیز حفظ موضوعی خواهد بود.

صادقی اضافه کرد: ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، مفاهیم خطبه فدکیه، انس با قران به صورت الکترونیک، درک معنا و تدبر در قرآن به صورت الکترونیکی از دیگر رشته‌های شانزدهمین مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در رابطه با زمان و مکان این مسابقات اعلام کرد: زمان آزمون کتبی رشته‌ها در بخش حفظ قرآن ساعت 8:30 روز 10 اسفندماه به صورت همزمان در 24 شهرستان استان و در شهر اصفهان در مصلای امام برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: همچنین آزمون شفاهی از 12 تا 18 اسفند در سراسر استان و در شهر اصفهان امامزاده ابوالعباس خوراسگان و علامه مجلسی؛‌ حداقل نمره آزمون شفاهی از 100 بالای 75 و در کتبی 70 به بالاست، به تمامی شرکت‌کنندگان که امتیاز 95 به بالا کسب کنند، لوح تقدیر اهدا می‌شود.

صادقی در ادامه اظهار کرد: 29 هزار 348 نفر در شانزدهمین مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 23 هزار و 533 نفر خواهر و 5 هزار 815 نفر برادر هستند؛ در بخش کتبی 20 هزار 794 نفر و در بخش شفاهی 8 هزار 523 نفر به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به نقش شهرستان‌ها در مسابقات سراسری قرآن گفت: در بخش کتبی شهر اصفهان با 8 هزار 646 نفر و کاشان با 3 هزار و 268 نفر و در بخش شفاهی اصفهان با 4 هزار و 194 نفر و شاهین‌شهر با 759 شرکت‌کننده پررنگ‌ترین حضور را دارند.

وی اضافه کرد: در این بین مسن‌ترین شرکت‌کننده 76 سال سن داشته و در حفظ 5 جز شرکت کرده است در حالی که خردسال‌ترین حافظ، کودک 3 ساله در رشته حفظ جزء 30 در کنار دیگر حفاظ به رقابت می‌پردازند؛ از ارگان‌های نظامی مشارکت قابل توجهی صورت گرفته همچنین 1731 نفر از کانون اصلاح و تربیت ثبت‌نام کردند.

صادقی در رابطه با کاهش بودجه قرآنی در بودجه 97 تاکید کرد: برای ادامه‌دار بودن کارهای فرهنگی مانند قرآن بهترین منبع مالی که مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است همان‌طور که قبلا گفته‌ایم وقف با نیت قرآنی است که از گذشته وجود داشته و در آینده هم ادامه دارد.

نوشتن دیدگاه